۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82234158
T T
۰ نفر
دمشق: آمریكا از گروههای تروریستی در سوریه حمایت می كند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه ضمن محكوم كردن حمله جنگنده های آمریكایی به پایگاه ارتش سوریه در شرق دیر الزور كه به كشته شدن 62 نظامی سوری منجر شد ٬اعلام كرد كه آمریكا از گروههای تروریستی در این كشور حمایت می كند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با ارسال دونامه به دبیر كل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تصریح كرد كه حمله جنگنده های آمریكا به مواضع ارتش سوریه در كوه' الثرده' واقع در شرق دیر الزور٬ تجاوز آشكار به حاكمیت این كشور و ارتش آن بوده و نشان دهنده پشتیبانی آمریكا از گروه تروریستی داعش و همپیمانان آن است.
براساس این گزارش٬ در پی حمله روز گذشته (شنبه) جنگنده های آمریكایی به یك پایگاه ارتش سوریه در كوه الثرده در شرق دیر الزور 62 نظامی این كشور كشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.
این وزارتخانه در نامه های خود به مجامع بین المللی افزود كه هدف از این تجاوز عمدی و از پیش طراحی شده واشنگتن، اجرایی شدن راهبرد این كشور برای ادامه جنگ بود و تسلط گروه تروریستی داعش بر منطقه ای كه جنگنده های آمریكا آن را هدف حمله قرار داده بودند٬ دلیلی آشكار بر پشتیبانی این كشور از این گروه تروریستی در سوریه است.
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست كه با محكوم كردن این حمله٬ از آمریكا بخواهد كه به حاكمیت سوریه و یكپارچگی ارضی این كشور احترام بگذارد و به قطعنامه های این شورا در خصوص مبارزه با تروریسم، قوانین بین المللی و منشورهای سازمان ملل در این خصوص پایبند باشد.
این وزارتخانه در ادامه تاكید كرد كه مبارزه با تروریسم در سوریه باید با هماهنگی دمشق و ارتش آن صورت گیرد و هرگونه عملیاتی خارج از این چارچوب٬ تجاوز آشكار به حاكمیت دولت سوریه است.
فرماندهی كل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در بیانیه ای اعلام كرد كه حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و قنیطره٬ در راستای حمایت مستقیم آمریكا و رژیم صهیونیستی از داعش و جبهه النصره است.
فرماندهی كل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شنبه شب در بیانیه ای اعلام كرد: جنگنده های ائتلاف آمریكایی در ساعت 17 روز شنبه یكی از مواضع ارتش را در كوه الثرده در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور هدف قرار دادند.
این حمله كه به خسارت های جانی و مادی بسیاری در این پایگاه منجر شد٬ مقدمات یورش تروریست های داعش به این پایگاه و تصرف آن را فراهم كرد.
رسانه های سوری نیز شنبه شب از حمله پنج فروند جنگنده آمریكا به مواضع ارتش سوریه در كوه الثرده و اطراف فرودگاه دیرالزور خبر دادند كه گروه تروریستی داعش با استفاده از این اقدام آمریكایی ها، بر كوه الثرده در غرب این فرودگاه نظامی مسلط شد.
با این پیشروی داعش، هم اكنون فرودگاه نظامی دیرالزور در تیررس كامل تروریست ها قرار گرفته است.
استان دیرالزور در شرق سوریه و در مرز این كشور با عراق در كرانه رود فرات واقع شده است.
شهرنفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعشی است و كمك رسانی به ساكنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.
در استان قنیطره نیز شامگاه شنبه یكی از مقرهای تیپ الجولان ارتش سوریه در الصمدانیه در حومه قنیطره هدف موشك های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
خاورم**9366**2041**مترجم:صغری رحیمی*/*دبیر:سیدشاهپور حسینی
۰ نفر