۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82234186
T T
۰ نفر

اهدای پنج عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82234186
اهدای پنج عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان

زنجان - ایرنا - مسئول شبكه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: پنج عضو بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

رویا قهرمانی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار مرگ مغزی به نام 'زهرا محمدی' 30 ساله ساكن شهر زنجان به علت مسمومیت با گاز co در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شده بود.
وی اظهار كرد: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی، اقدام های لازم برای كسب رضایت خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای این پنج عضو بیمار منجر شد.
قهرمانی افزود: پس از رضایت خانواده، كلیه ها، كبد، قلب و نسوج این مرحومه برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران انتقال داده شد.
مسئول شبكه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی زنجان ادامه داد: این هشتمین رضایت و هفتمین اهدای عضو استان زنجان طی سال جاری محسوب می شود.
پیش از این در ماه مرداد امسال بیمار مرگ مغزی به نام 'مرضیه امینی''25 ساله ساكن صائین قلعه، به علت تصادف در بیمارستان امدادی شهرستان ابهر بستری شده بود كه پس از اطلاع از این موضوع و با همكاری تیم دانشگاه علوم پزشكی، كلیه ها و كبد و نسوج این مرحومه برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران انتقال داده شد.
پارسال 14 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان كسب شد كه بیش از 50 ارگان سالم افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.
طی 6 سال گذشته 350 عضو بیماران مرگ مغزی در این استان به نیازمندان اهدا شده است.
شبكه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87آغاز به كار كرده است.
6085/7320 ** خبرنگار- اعظم شامی ** انتشار دهنده - رویا رفیعی
۰ نفر