۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82234966
T T
۰ نفر
680 میلیارد ریال یارانه كتاب در دولت یازدهم پرداخت شده است

ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاكنون 680 میلیارد ریال یارانه كتاب در دولت یازدهم پرداخت شده كه این یارانه در بخش های خرید كتاب از ناشران، یارانه نمایشگاهی و یارانه كتابفروشی ها بوده است.

سید عباس صالحی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 300 میلیارد ریال به خرید كتاب از ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد كه در برهه های زمانی مختلف پرداخت كرده ایم.
وی اضافه كرد: همچنین 300 میلیارد ریال یارانه نیز در نمایشگاه های كتاب تهران و استان های مختلف كشور پرداخت شده و از این طریق مردم، تخفیف های لازم را در این نمایشگاه ها دریافت كرده اند.
وی اظهار كرد: همچنین در دولت یازدهم ادارات استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مجاز به خرید كتاب شده اند كه از این طریق نیز 60 میلیارد ریال یارانه پرداخت شده است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین در كمتر از یك سال گذشته 20 میلیارد ریال یارانه به كتابفروشان در قالب طرح های مختلف كتابفروشی به وسعت ایران در هفته كتاب، عیدانه كتاب و تابستانه كتاب پرداخت شده است.
صالحی با اشاره به تلاش همه استان های كشور برای برگزاری نمایشگاه های كتاب در راستای ایجاد رونق در این بخش گفت: نمایشگاه كتاب آذربایجان غربی نمایشگاه معتبری است كه در این دوره 35 هزار عنوان كتاب در آن در معرض دید و خرید مردم قرار گرفته است.
وی افزود: این استان با توجه به هم مرز بودن با سه كشور، ظرفیت بالایی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی دارد و ما نیز در صورت تلاش برای این امر، از آن استقبال می كنیم.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه استانی كتاب ارومیه از امروز در محل نمایشگاه های فرهنگی هنری این شهر دایر شده و تا جمعه این هفته ادامه دارد.
2093/1772
خبرنگار: صابر چهرقانی - دبیر: مجید ملازاده
۰ نفر