۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۴
کد خبر: 82235346
T T
۰ نفر
وجود بيش از 6 هزار عنوان كتاب با موضوع دفاع مقدس در كتابخانه ملي

تهران - ايرنا - شش هزار و 700 عنوان كتاب با موضوع جنگ ايران و عراق در كتابخانه ملي براي استفاده علاقه مندان موجود است.

مديركل اطلاع رساني سازمان اسناد و كتابخانه ملي در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت: از اين تعداد كتاب در اين حوزه، 450 عنوان به زبان هاي انگليسي، عربي، فرانسه، روسي و آلماني است.
رضا شهرابي افزود: لشكر خوبان (خاطرات مهديقلي رضايي) كه توسط انتشارات سوره مهر چهل و يك بار به چاپ رسيده از جمله اين كتابهاست و رهبر معظم انقلاب نيز آن را تقريظ كرده اند.
عبارت تقريظ ايشان چنين است: اين كتاب «لشكرخوبان» پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ رزمندگان غواص و اطلاعات عمليات جنگ، در ايامي كه اين كتاب را مي‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.
وي ادامه داد: «‌پايي كه جا ماند» كتابي ديگر شامل يادداشت هاي روزانه سيد ناصر حسيني پور از زندان هاي مخفي عراق است كه در 768 صفحه به شرح بسياري از اعمال و رفتار اسرا و نظاميان عراقي پرداخته و زواياي بسياري را از زندگي آنها در كمپ‌هاي عراقي روايت كرده است.
مديركل اطلاع رساني سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به يكي ديگر از كتابهاي دفاع مقدس به نام «دا» اضافه كرد: اين كتاب نيز از جمله كتاب هاي موجود در اين كتابخانه است كه 146 بار تجديد چاپ شده و دربر گيرنده خاطرات سيده زهرا حسيني است؛ كتابي كه جوايزي چون جايزه ادبي جلال آل احمد را از آن خود كرده است.
« عمليات رمضان» ، «همپاي صاعقه» ،« آزادي خرمشهر» ، «جنگ ايران و عراق رويارويي استراتژي ها » و «بابا نظر» از ديگر عناويني است كه به گفته شهرابي در كتابخانه ملي موجود است.

** اضافه شدن بيش از 6 هزار و 500 كتاب طي ماه گذشته
شهرابي ادامه داد: در مرداد ماه جاري شش هزار و ۵۶۸ نسخه كتاب و هشت هزار و ۸۶۳ نسخه منبع غيركتابي به مجموعه منابع كتابخانه ملي اضافه شده است.
وي توضيح داد: از مجموع كتب دريافتي، ۱۸۷ نسخه كتاب كودك و از مجموع منابع غيركتابي، هشت هزار و ۶۱۳ نسخه پايان نامه است.
مديركل اطلاع رساني سازمان اسناد و كتابخانه ملي با بيان اينكه كتابهاي تازه وارد شده به مخازن اين كتابخانه به صورت هفتگي معرفي مي شوند، گفت: اين اقدام در راستاي معرفي و اطلاع رساني منابع اطلاعاتي كتابخانه ملي و با توجه به زيرساخت آماده شده بر روي وب سايت سازمان است.
وي با بيان اينكه كاربران كتابخانه ملي مي توانند از كتب جديد آگاهي پيدا كنند، اظهار داشت: سعي شده در معرفي اين كتاب ها عناويني كه چاپ اول هستند و به تازگي به بازار كتاب آمده اند، در اولويت انتخاب و اطلاع رساني باشند.
كانال اداره كل اطلاع رساني كتابخانه ملي @etelaresaniiran است.
فراهنگ**1880 ** 1568 خبرنگار: پروين اروجي * انتشار دهنده : حسن فتحعلي