۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۳:۴۶
کد خبر: 82237349
T T
۰ نفر
برجام فرصت دوباره ای برای تبدیل ایتالیا به شریك نخست تجاری ایران در اروپا است

نیویورك - ایرنا -رییس جمهوری ایران در دیدار نخست وزیر ایتالیا در نیویورك گفت: ایتالیا این فرصت را در دوره پسابرجام در اختیار دارد كه بار دیگر به نخستین شریك و همكار اقتصادی و تجاری ایران در اروپا تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی عصر سه شنبه به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران)، در این دیدار كه در حاشیه هفتاد و یكمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، گفت: سفرهای دوجانبه اخیر، نقطه عطفی در روابط مشترك و نشانگر اراده دو ملت و دو دولت برای توسعه و تحكیم سطح همكاریها است.
روحانی با تاكید بر ضرورت توسعه همكاریهای مشترك در عرصه های اقتصادی ، علمی و سیاسی، نقش بخش های خصوصی دو كشور را در این مسیر ارزشمند دانست و اظهارداشت: علاقه شركتهای خصوصی دوطرف به روابط تجاری باید مورد حمایت و تشویق دو دولت قرار گیرد.
رییس جمهوری در ادامه به موضوع برجام اشاره كرد و با تاكید براینكه مطابق برجام طرفین متعهد به تامین فضای لازم برای فعالیت اقتصادی ایران هستند، گفت: طرفین باید به استحكام برجام پایبند باشند و استحكام برجام می تواند پایه ای نیز برای افزایش صلح و ثبات منطقه باشد.
روحانی با بیان اینكه رهبران اروپا باید به بانكها و بیمه ها برای همكاری مالی تضمین و اطمینان دهند، تصریح كرد: ملتها و شركتهای ما و منطقه باید از فواید برجام منتفع شوند.
نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار با تاكید بر اینكه رم با هیجان به دنبال تقویت روابط همه جانبه با تهران است، گفت: ما برای هر اقدامی در جهت استحكام روابط اقتصادی آماده ایم.
'متئو رنتزی' با اشاره به اعزام یك هیات بلندپایه ایتالیا به تهران طی ماه های آینده تاكید كرد: در بحث روابط بانكی، بیمه دولتی ساچه ایتالیا آماده ارائه تضمین های لازم است.
نخست وزیر ایتالیا ، اطمینان و تقویت سرمایه گذاران برای همكاری با ایران را برای ایتالیا حیاتی دانست و اظهارداشت: در رابطه با برجام تعهد خود را تكرار و برای استحكام آن هر چه بتوانیم انجام خواهیم داد.
وی همچنین گفت كه كشورش آماده رایزنی و هماهنگی با ایران در مسایل منطقه ای و بین المللی است.
خبرنگار اعزامی ایرنا : كتایون لامع زاده
1553
۰ نفر