۵ مهر ۱۳۹۵، ۹:۱۳
کد خبر: 82243761
T T
۰ نفر
توسعه و عمران در روستاها / 30 خانوار روستای آق بلاغ خلخال به زادگاه خود برگشتند

اردبیل - ایرنا - بخشدار مركزی خلخال با بیان اینكه توسعه و عمران روستایی موجب مهاجرت معكوس روستاییان شده است، گفت : امسال در یك اقدام امیدواركننده 30 خانوار روستای آق بلاغ خلخال به زادگاه خود برگشتند.

به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز دوشنبه در نشستی با اهالی روستای آق بلاغ خلخال افزود: توسعه و عمران روستاها در سال های خدمت دولت تدبیر و امید از جمله در زمینه گاز رسانی و اجرای طرح های هادی روستایی شتاب گرفته است.
وی بیان كرد: بازگشت 30 خانواده از اهالی مهاجرت كرده در سال جاری به روستای آق بلاغ نمونه ای از مهاجرت معكوس اهالی روستاها به محل سكونت قبلی خود است.
قنبری اظهار كرد: در 30 سال گذشته بیشتر اهالی روستای آق بلاغ از این روستا مهاجرت كرده و تنها هفت خانوار از اهالی در این روستا ساكن بودند كه با اجرای طرح های عمران روستایی از جمله گاز رسانی ، مرمت و بهسازی راه ارتباطی روستا و ارائه تسهیلات مقاوم سازی مسكن روستایی به اهالی علاقمند به بازگشت دوباره به محل سكونت قبلی این روستا حیاتی دوباره گرفته است.
وی افزود: علاوه بر 30 خانوار بسیاری از اهالی روستا نیز با مشاهده مهاجرت معكوس هم ولایتی های خود تصمیم به بازگشت به این روستا گرفته اند.
او گفت: روستای آق بلاغ از توابع بخش مركزی خلخال پیش از مهاجرت اهالی دارای 200 خانوار سكنه بود و با توجه به وجود اراضی كشاورزی مساعد در منطقه یكی از روستاهای مهم در تولید محصولات كشاورزی و دامی شهرستان محسوب می شد.
بخشدار مركزی خلخال بیان كرد: سایر روستاهای خالی از سكنه این بخش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ارائه خدمات رفاهی از سوی دولت در سه سال گذشته صدها خانوار مهاجرت كرده از روستاهای این بخش به محل سكونت قبلی خود بازگشته اند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7119/6018
۰ نفر