۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82245978
T T
۰ نفر
اجرای تمرین مشترك دریایی ایران و ایتالیا درآبهای خلیج فارس

بندرعباس-ایرنا- تمرین مشترك دریایی PASSEX روز سه شنبه بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناو ایتالیایی یورو در آبهای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی ارتش درحاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران گفت: در این تمرین مشترك كه از لنگرگاه بندرعباس تا تنگه هرمز برگزار شد، ناوهای ایتالیایی و ایرانی با حضور در تنگه هرمز با انجام مشترك عملیات PASSEX توانستند وحدت و همدلی بین 2 كشور و صلح و دوستی در منطقه را به نمایش بگذارند.
امیر دریادار حسین آزاد افزود: دراین تمرین مشترك ناوشكن الوند و البرز و بالگرد هوادریا و بالگردی از ناوشكن یورو در منطقه دریایی استان هرمزگان تمرینات اطلاعاتی، رهگیری و پروازی را انجام دادند.
وی بیان داشت: این تمرین با هدف ارتقای توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین 2 نیروی دریایی كشور ایتالیا و ایران و به منظور نمایش صلح و دوستی و همچنین انجام عملیات دریایی مشترك بین نیروهای دریایی كشورهای دنیا به عنوان یك نیروی بین المللی اجرا شده است.
فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی ارتش اظهاركرد: این ناوگروه كه از روز شنبه سوم مهرماه در اسكله منطقه یكم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفته بود، پس از انجام دیدارهای مشخص شده با مسئولان كشوری و لشكری استان و تعاملات نظامی و آموزشی بین 2 كشور دوست در آخرین روز حضور خود در بندرعباس به اجرای تمرین مشترك دریایی با منطقه یكم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش پرداختند.
همچنین در این روز تعدادی از فرماندهان ناو ایتالیایی یورو از كارخانه های نداجا بازدید و در این بازدید فرماندهان ناو ایتالیایی یورو از دستاوردهای بومی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مراحل ساخت و تعمیر یگان های سطحی و زیرسطحی دیدن كردند.
ناو اعزامی از كشور ایتالیا با نام 'یورو' صبح شنبه در اسكله منطقه یكم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت و فرمانده های این ناو به همران سفیر ایتالیا در روز ورود خود به بندرعباس با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار كردند و پس از آن به دیدار استاندار هرمزگان رفتند.
سفیر ایتالیا، افسران و فرمانده ناو ایتالیایی یورو در مدت اقامت خود در بندرعباس بازدیدی از شهر بندرعباس داشتند و به جزیره قشم نیز عزیمت كردند.
این ناو به همراه ناوشكن الوند و ناوشكن البرز و بالگردی از هوا دریا جمهوری اسلامی ایران امروز پس از ترك بندرعباس در آب های آزاد و بین المللی تمرین های مشترك پروازی و دریایی انجام می دهد.
این تمرین ها در راستای ارتقای توان رزم و تبادل داده ها و تجربه ها و دانش دریایی بین 2 نیروی دریایی ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.
7195/6048/1352
خبرنگار:رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
۰ نفر