۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸
کد خبر: 82266066
T T
۰ نفر
مشاور وزیر بهداشت: همه محصولات غذایی وارداتی به ایران سالم است

تهران - ایرنا - مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی روز جمعه به مردم اطمینان داد كه همه محصولات غذایی و خوراكی وارداتی به كشور از نظر بهداشتی تحت شدیدترین نظام های كنترلی قرار دارند و امكان واردات محصولات غذایی و خوراكی ناسالم از مبادی رسمی، به كشور وجود ندارد.

اظهارنظر «عباس زارع نژاد» پاسخی به برخی اظهارنظرها در فضای مجازی در مورد واردات محصول خرمای ناسالم به كشور است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نظارت كاملی بر واردات انواع محصولات غذایی و خوراكی به كشور توسط دستگاه های متولی و ذی صلاح در مبادی ورودی كشور وجود دارد.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: این وزارتخانه تاكنون گزارشی از ورود خرما و یا سایر مواد غذایی ناسالم دریافت نكرده است.
زارع نژاد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اطلاع رسانی در خصوص مواردی از محصولات غذایی و خوراكی را كه غیرقابل مصرف تشخیص دهد را از طریق رسانه های رسمی كشور به اطلاع شهروندان می رساند و طرح این گونه موضوعات در فضای مجازی جزو سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیست.
مدت هاست كه در فضای مجازی به نقل از فردی كه ادعا شده رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، سخنانی در خصوص مصرف نكردن خرمای ناسالم وارداتی مطرح شده است.
رئیس مركز اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین یادآورشد: فردی كه ادعا شده است رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، هیچ مسئولیتی در این بیمارستان نداشته و وجود خارجی ندارد.
«هادی كاظمی» رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است.
بر اساس آمارهای موجود، ایران، دومین كشور تولید كننده خرما پس از مصر در جهان است. بر اساس آمارهای سال 2007 میلادی، ایران یك میلیون تن از مجموع هفت میلیون تن خرمای تولیدی جهان را تولید می كند.
اجتمام(4)**7029 مصاحبه كننده: فرهاد شرف پورانتشاردهنده:علی شریفی