۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82268279
T T
۰ نفر
داورزنی: لوزانو هم از گزینه های سرمربیگری تیم ملی است/دولت در كار فدراسیون ها دخالت نمی كند

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینكه رائول لوزانو نیز یكی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی است، گفت: او تاكنون مذاكره ای با فدراسیون والیبال لهستان انجام نداده است.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا داورزنی» امروز (یكشنبه) در حاشیه سمپوزیوم ملی اقتصاد مقاومتی در ورزش در جمع خبرنگاران افزود: برای چشم انداز والیبال ایران به دنبال آن هستیم كه نحوه مربیگری لوزانو را در ایران كاملا تجزیه و تحلیل كنیم تا بتوانیم برای المپیك 2020 توكیو برنامه ریزی مدونی را انجام دهیم و بعد از جمع بندی مشخص خواهد شد كه با وی تا المپیك 2020 ادامه می دهیم یا فرد دیگری را جایگزین لوزانو خواهیم كرد، عجله ای هم برای انتخاب سرمربی نداریم.
وی درباره برنامه های تیم ملی والیبال اظهار داشت: رقابت های قهرمانی جهان در سال 2018 و سپس المپیك 2020 توكیو مهمترین برنامه های فدراسیون والیبال است و هدف اصلی ما نیز ارائه عملكرد بهتر از المپیك ریو و قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر المپیك توكیو است.
رئیس فدراسیون والیبال همچنین درباره بحث های مطرح شده درمورد تایید اساسنامه فدارسیون ها نیز گفت: این موضوع داخلی است و باید در داخل كشور حل و فصل شود، برخلاف ادعاهای مطرح شده دولت هم فقط نقش نظارتی دارد و هیچ وقت در كار فدراسیون ها دخالت نكرده است.
وی ادامه داد: بودجه و امكانات ورزشی مربوط به دولت است و وزارت ورزش حق دخالت را دارد، اما هیچگاه دخالتی در كار فدراسیون ها نداشته و تنها نقش نظارتی ایفا كرده است .
رئیس فدراسیون والیبال افزود:اینكه فدراسیون ها بخواهند اساسنامه خود را به صورت مستقل تدوین و آنرا به تنهایی برای تصویت به فدراسیون بین المللی ارجاع دهند، نحوه اجرای آن در كشور با مشكل مواجه خواهد شد و بر همین اساس در نوع تدوین اساسنامه فدراسیون ها باید خرد جمعی صورت بگیرد.
داورزنی درباره مشكلات مالی برخی از باشگاه های لیگ برتر والیبال نیز خاطر نشان كرد: متاسفانه بعضی از باشگاه ها بعد از جذب بازیكن خارجی به تعهدات مالی خود عمل نمی كنند و یا برخی از دیگر باشگاه ها نیز در طول فصل تنها توانایی پرداخت 10 درصد از مطالبات بازیكنان و كادر فنی خود را دارند.
وی ادامه داد: از آنجا كه زندگی بیشتر بازیكنان و كادر فنی از طریق والیبال تامین می شود، باید حتما مطالبات آنها به موقع پرداخت شود و در غیر این صورت برای باشگاه هایی كه در لیگ برتر توانایی مالی ندارند، كارت بازی صادر نمی شود.
داورزنی افزود: بسیاری از این باشگاهها نیز در صدد هستند بدهی خود را به بازیكنان و فدراسیون تسویه كنند تا امكان حضور درلیگ برتر والیبال را داشته باشند.
ورزشی**9029**1067** 1701
خبرنگار: مهدی موذن* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر