۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82268301
T T
۰ نفر
نماینده ایران به عضویت اتحادیه بین المللی كوه نوردی درآمد

تهران - ایرنا - «رضا زارعی» رئیس فدراسیون كوه نوردی و صعودهای زمستانی ایران در نشست مجمع اتحادیه بین المللی كوه نوردی به عضویت در هیات رئیسه این اتحادیه در آمد.

مجمع اتحادیه بین المللی كوه نوردی با هدف انتخاب رئیس، اعضا هیات رئیسه و هیات مدیره از روز گذشته در شهر «بریكسل» كشور ایتالیا آغاز شد.
به گزارش روز یكشنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون كوه نوردی و صعودهای زمستانی، رضا زارعی در این مجمع با كسب حدنصاب آرا به عنوان یك از چهار عضو هیات رئیسه این اتحادیه برای مدت زمان چهار سال انتخاب شد.
در راستای كسب كرسی های بین المللی توسط مدیران ورزشی ایران، ‌هفته گذشته و در جریان اجلاس جهانی كمیسیون جوانان این اتحادیه كه در شهر كرمان برگزار شد،‌ با تایید هیات رئیسه اتحادیه جهانی كوه‌ نوردی محمود هاشمی به عنوان نایب رئیس و ایرج معانی به عنوان عضو هیات رئیسه كمیسیون جوانان این اتحادیه انتخاب شدند.
همچنین در دومین روز برگزاری مجمع عمومی اتحادیه جهانی كوه ‌نوردی، طرح میزبانی تهران برای اجلاس جهانی اتحادیه بین المللی كوه نوردی در سال 2017 مورد موافقت قرار گرفت و بدین ترتیب پس از سال 2008 كشورمان برای دومین بار میزبان اجلاس اتحادیه جهانی كوه نوردی می شود.
در حاشیه این اجلاس جهانی، «راینولد مسنر» نخستین فاتح 14 قله هشت هزار متری به انتخاب اعضای اتحادیه جهانی كوه‌ نوردی، به عضویت افتخاری این اتحادیه برگزیده شد. «راینولد مسنر» 72 ساله، متولد و ساكن «تیرول» ایتالیا است و در حال حاضر ضمن اداره شش موزه كوه ‌نوردی در نقاط مختلف ایتالیا همچنان به عنوان یك فرد تاثیرگذار در كوه‌ نوردی دنیا تجربیات خود به رشته تحریر درآورده است.
ورزشی **1828**1545
۰ نفر