۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82268349
T T
۰ نفر
«ماجراهاي خاله سوسكه و آقا موشه» نقد مي‌شود

تهران- ايرنا- مجموعه «ماجراهاي خاله سوسكه و آقا موشه» با حضور سوسن طاقديس نويسنده اثر، نقد و بررسي مي شود.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از خانه كتاب، مجموعه «ماجراهاي خاله سوسكه و آقا موشه» با حضور سوسن طاقديس نويسنده اثر و حسين فتاحي روز دوشنبه 26 مهرماه در سراي اهل قلم نقد و بررسي مي شود.
مجموعه 6 جلدي «ماجراهاي خاله سوسكه و آقا موشه»، قصه‌هاي كودكانه را شامل مي‌شود كه واحد كودك و نوجوان انتشارات ذكر آن را با تصويرگري سميه عليپور براي كودكان گروه سني «ب» منتشر كرده است.
عناوين اين مجموعه 6 جلدي عبارت از: «سوسكي خانم پر داره اگرچه شوهر داره»،
«سوسكي خانم باغچه مي‌خواد اتاق با طاقچه مي‌خواد»، «سوسكي و سيل و بارون موشي توي بيابون»، «واي واي يك تله موش آقا موشه افتاده توش»، «تو سرماي زمستون سوسكي و راز پنهون» و «سوسكي داره يه بچه تو بقچه توي طاقچه» است.
اين مجموعه بر اساس قصه‌ كهن «خاله سوسكه» با رويكردي جديد و با زبان و دنياي بچه‌هاي امروزي نوشته و بازآفريني شده؛ واحد كودك و نوجوان انتشارات ذكر، مجموعه 6 جلدي قصه‌هاي كودكانه «ماجراهاي خاله سوسكه و آقا موشه» را در قالب 16 صفحه مصور با شمارگان دو هزار و قيمت 25 هزار ريال براي هر جلد منتشر كرده است.
اين نشست ساعت 14 تا 16 در سراي اهل قلم واقع در خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، پلاك 2 برگزار مي‌شود.

** چاپ دوازدهم كتاب« چگونه بر خود مسلط شويم»
كتاب «چگونه بر خود مسلط شويم» به چاپ دوزادهم رسيد، اين كتاب كه درباره روش هاي عملي توانمند بودن،فرمانروايي بر غرايز و چيرگي بر هيجانات است توسط نشر ققنوس تجديد چاپ شد.
اين كتاب نوشته پل ژاگو و ترجمه ايرج مهربان است.

** كتابفروشي ها در «پاييزه كتاب» ثبت نام كنند
ثبت نام طرح «پاييزه كتاب» از روز24 مهرماه در كتابفروشي هاي سراسر كشور آغاز شد.
به گزارش ايرنا از خانه كتاب، كتابفروشان مي توانند از 24 مهرماه تا 24 آبان ماه با مراجعه به سايت خانه كتاب به نشاني ketab.ir در طرح «پاييزه كتاب» ثبت نام كنند.
اين طرح همزمان با بيست و چهارمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در كتابفروشي هاي عضو اين طرح اجرا مي شود.
كتابفروشي هايي مي توانند در اين طرح شركت كنند كه داراي پروانه كسب با تاريخ معتبر باشند.
كتب آموزشي، كمك آموزشي، ناياب، افست، فاقد شماره شابك و كتاب هايي كه در سايت خانه كتاب موجود نباشند، مشمول طرح ياد شده نخواهند بود.
در اين طرح سقف تخفيف براي هر كتابفروشي حداقل 20ميليون ريال و سقف مجاز خريد براي هر خريدار حداكثر يك ميليون ريال است.
خريدار مي تواند در چند نوبت و از چند كتابفروشي، كتاب هاي عمومي را با 20درصد تخفيف و كتاب هاي كودك و نوجوان را با 25 درصد تخفيف از كتابفروشي هاي عضو طرح «پاييزه كتاب» خريداري كند.
كتاب فروشي هاي عضو طرح كه داراي نرم افزار فروش هستند در صورتي كه فايل مشخصات مختصر كتاب هاي موجود خود را با فرمت اكسل ارسال كنند، سقف خريدشان تا 50 درصد افزايش خواهد يافت.
اين اطلاعات به منظور تسريع در پردازش اطلاعات هنگام فروش خواهد بود، با توجه به مكانيزه بودن طرح «پاييزه كتاب»، كتاب فروشي ها مي بايست مجهز به رايانه بوده و دسترسي كامل به اينترنت داشته باشند و كتب فروخته شده بايد در سامانه مربوط در سايت (ketab.ir) ثبت شود.
ثبت مشخصات كتاب هاي فروخته شده مي بايست آنلاين و همزمان با فروش آن صورت گيرد. ثبت كتاب خارج از زمان خريد تخلف محسوب شده و موجب مسدود شدن درگاه كتابفروشي خواهد بود.
كتابفروشي ملزم به ارايه ديتاي واقعي خريداران بوده و ارايه ديتاي جعلي و ساختگي موجب مسدود شدن درگاه كتابفروشي مي شود. كتابفروشي هاي عضو طرح ملزم به نصب پوستر طرح پاييزه در ورودي و محل قابل رؤيت فضاي كتاب فروشي تا پايان اين طرح هستند.
موسسه خانه كتاب متعهد مي شود حداكثر تا يك ماه بعد از پايان طرح با كتابفروشي هاي عضو اين طرح تسويه حساب كند.
فراهنگ**1880**1027**دريافت كننده: پروين اروجي**انتشار دهنده:محمدجواد دهقاني