شركت بیش از 6 میلیون و850 هزار خانوار در سرشماری اینترنتی/ ثبت نام را به لحظه آخر نیندازید

تهران- ایرنا- رییس مركز آمار ایران گفت: شمار ثبت نام كنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن تا ساعت 6 عصر امروز (یكشنبه) به 6 میلیون و 850 هزار خانوار رسید كه 23 میلیون نفر از جمعیت كشور را در بر می گیرد.

«امیدعلی پارسا» شامگاه یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ششمین مرحله از قرعه كشی میان ثبت نام كنندگان در سرشماری اینترنتی امشب انجام شد و به یكصد نفر از هموطنان برنده، از طریق سامانه 300000 اطلاع رسانی شد.
به گزارش ایرنا، یك هزار نفر از افرادی كه در سرشماری اینترنتی مشاركت كنند، با قرعه كشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند.
500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است كه بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پركردن اینترنتی سرشماری تشویق كنند.
همه خانوارهایی كه به شكل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تكمیل كنند، از 2 گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
رییس مركز آمار ایران در این زمینه گفت: بر اساس هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اپراتورهای تلفن همراه ثبت نام در سامانه سرشماری از طریق تلفن همراه رایگان است.
وی از افرادی كه هنوز به طور اینترنتی در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسكن ثبت نام نكرده اند، خواست هرچه زودتر برای این امر اقدام كنند و ثبت نام خود را به آخرین ساعت های روز آخر كه فرداست، نیندازند.
مهلت ثبت نام اینترنتی تا بیست و هفتم مهرماه تمدید شده است و پس از آن سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهرماه به مدت یك ماه در سراسر كشور آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشاركت كنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار كشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
بنابراین مركز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری كرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.
تا دیروز 20.5 درصد خانوارهای ایرانی و 21.5 درصد جمعیت كشور در سرشماری اینترنتی شركت كرده بودند.
شمار ثبت نام كنندگان تا ساعت 6 صبح امروز (یكشنبه) به 6 میلیون و 210هزار خانوار رسیده بود كه 21 میلیون نفر جمعیت كشور را در بر می گرفت.
سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن قرار بود تا بیست و چهارم مهرماه ادامه داشته باشد كه این مهلت تا فردا (بیست و هفتم مهرماه) تمدید شد.
بر اساس برنامه ریزی مركز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسكن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.
مركز آمار ایران اعلام كرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، كد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه كنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت كنند.
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یكم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.
اقتصام**9123**1961** مصاحبه كننده: زهره دریغ گفتار** انتشاردهنده: مریم مسعود