۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82270250
T T
۰ نفر
مسعود بارزانی: عملیات با هماهنگی بغداد هدایت می شود

اربیل – ایرنا- رئیس اقلیم كردستان عراق، در ادامه نبرد روز اول عملیات موصل، در محور خازر حضور یافت و عملیات روز اول را موفقیت آمیز گزارش كرد و به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: برای ادامه مسیر هماهنگی بسیار خوبی بین ارتش و نیروهای پیشمرگه و نیروهای مردمی وجود دارد و هرگونه تحركی با هماهنگی بغدادانجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسعودبارزانی در خصوص نقش نیروهای پیشمرگه، گفت: هرگونه تحركی با هماهنگی با بغداد انجام خواهد شد و این هماهنگی كمك خواهد كرد تا نیروها موفق عمل كرده و داعش را درهم بشكنند و برای ایجاد آینده ای روشن برای مردم بسوی موصل به حركت خود ادامه دهند.
بارزانی با اشاره به اینكه امروز روزی تاریخی در مبارزه با داعش است، اظهار داشت: برای اولین بار است كه نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در یك جبهه واحد می جنگند و بدون شك تاثیر بسیار مثبتی بر پایان هرچه سریعتر عمر داعش خواهد داشت.
رئیس اقلیم كردستان عراق با تاكید بر اینكه روشن نیست عملیات آزادسازی موصل چقدر طول خواهد كشید، گفت: این عملیات هر زمان طول بكشد نیروها آماده روبه رو شدن با تروریست ها هستند.
بارزانی تصریح كرد: هماهنگی موجود تاثیر بسیار مثبتی بر توسعه روابط اربیل با بغداد خواهد داشت .
وی تاكید كرد كه نیروهای عمل كننده هیچ آسیبی به مردم موصل نخواهند زد و برای رهایی آنها از چنگال تروریست ها تلاش می كنند.
رهبر حزب دمكرات كردستان عراق در ارتباط با حضور نیروهای ارتش تركیه در خاك عراق نیز اظهار داشت: ضروری است در خصوص حضور این نیروها و تحركات آنها هماهنگی های لازم با بغداد صورت گیرد.
نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق از صبح امروز دوشنبه از دو محور شرق و جنوب موصل عملیات آزادسازی موصل را آغاز كردند.
خاورم*1*351*1770*1144*انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر