۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82270837
T T
۰ نفر

انهدام كاروان داعش در هنگام فرار از موصل

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82270837
انهدام كاروان داعش در هنگام فرار از موصل

تهران- ایرنا- یك منبع محلی در استان نینوا گزارش داد كه یك كاروان تروریست های داعش شامل 30 خودروی نظامی در حال فرار از موصل به سوریه به صورت كامل منهدم شد.

به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، این منبع افزود: یك كاروان از عناصر داعش كه قصد فرار به سوریه را داشتند، توسط جنگنده- بمب افكن ‌های عراقی منهدم شدند.
بر اساس این گزارش، این كاروان شامل عناصر عرب و خارجی گروه تروریستی داعش بود كه قصد داشت به الرقه برود.
این كاروان شامل 30 خودرو نظامی بوده كه تمامی آنها منهدم شد و اكثر عناصری كه در این كاروان بودند، كشته شدند.
این منبع محلی كه خواست نامش ذكر نشود گفت: روحیه عناصر گروه تروریستی - تكفیری داعش به شدت پایین آمده و این گروه به عناصر خارجی خود اعلام كرده تا از استان نینوا به سمت رقه سوریه متواری شوند.
عملیات آزادسازی موصل بزرگترین پایگاه داعش در عراق روز گذشته (دوشنبه) به دستور 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق آغاز شد كه در اولین روز نیروهای عراقی مناطق زیادی را از كنترل داعش خارج كردند.
ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی عملیات مشترك موصل بامداد روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام كرد كه عملیات موصل با گلوله باران گسترده مواضع گروه تروریستی داعش در شمال و جنوب این شهر آغاز شد.
بر اساس آخرین گزارش ها، نیروهای واكنش سریع ارتش عراق به شش كیلومتری جنوب شهر موصل رسیدند.
این درحالی است كه نیروهای مشترك 'پیشمرگ كرد' و ارتش عراق از سمت 'خازر' (37 كیلومتری شمال شرق موصل) پیشروی خود را آغاز كرده و قرار بود كه در مرحله اول، این نیروها به حومه 'بعشیقه' در شمال موصل برسند.
همچنین گزارش ها از داخل موصل حاكی است كه خانواده های سركردگان داعش در حال یافتن راهی برای فرار از داخل این شهر هستند.
خاورم**9366**مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر