۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82271643
T T
۰ نفر

مراقب پیامك‌ فریبنده درباره سرشماری باشید

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82271643
مراقب پیامك‌ فریبنده درباره سرشماری باشید

تهران-ایرنا- پیامك ارسال شده به برخی مشتركان تلفن همراه با عنوان «مشخصات ماموران سرشماری را بدانید» برای ارایه هر نوع اطلاعات درباره هشتمین سرشماری نفوس و مسكن 750 ریال از حساب مشترك كسر می كند و جنبه سودجویی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز (سه شنبه) برخی مشتركان یكی از اپراتورهای تلفن همراه پیامكی درباره آغاز مراجعه حضوری برای سرشماری نفوس و مسكن دریافت كردند؛ در حالی كه مركز آمار ایران زمان آغاز این مرحله را از فردا (چهارشنبه- بیست و هفتم مهرماه) اعلام كرده است.
در این پیامك نوشته است «چه اطلاعاتی باید ارایه كنیم؟» و همچنین «مشخصات ماموران سرشماری را بدانید».
این پیامك از سرشماره 986070 ارسال شده است و برای ارایه هر نوع اطلاعات 750 ریال از حساب مشتركان كسر می كند.
پیگیری خبرنگار ایرنا از اپراتوری كه این پیامك تلفن همراه از طریق آن ارسال شده است نشان می دهد یك شركت برای كسب منفعت در ازای ارایه برخی اطلاعات درباره سرشماری، از شیوه توزیع گسترده پیامك استفاده كرده است.
به گزارش ایرنا، مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسكن ساعت 24 امشب پایان می یابد؛ چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشاركت كنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار كشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
تاكنون 33.6 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشاركت كرده اند و امید می رود تا پایان امروز بتوان به نصاب مورد نظر رسید.
مركز آمار ایران، ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدفگذاری كرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.
رییس مركز آمار ایران دیروز (دوشنبه) به ایرنا اعلام كرد: اپراتورهای تلفن همراه اهدای دو گیگابایت اینترنت رایگان را به همه ثبت نام كنندگان در سرشماری اینترنتی آغاز كردند.
در همین پیوند، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به ایرنا گفت: مراحل ثبت نام سرشماری اینترنتی با استفاده از سامانه های اپراتورها به طور كامل رایگان است و ثبت نام كنندگان پس از دریافت كد ثبت نام و اعلام آن به اپراتورهای تلفن همراه، هدیه اینترنت رایگان را دریافت می كنند.
«علی اصغر عمیدیان» افزود: هیچ دسترسی خارجی به اطلاعات سرشماری به دلیل استفاده از بستر شبكه ملی اطلاعات ممكن نیست.
به گزارش ایرنا، همه خانوارهایی كه به شكل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تكمیل كنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
یك هزار نفر از افرادی كه در سرشماری اینترنتی مشاركت كنند، با قرعه كشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند كه تاكنون 6 دوره آن انجام شده است.
500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است كه بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پركردن اینترنتی سرشماری تشویق كنند.
مهلت ثبت نام اینترنتی در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسكن تا بیست و هفتم مهرماه تمدید شده است و پس از آن سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهرماه به مدت یك ماه در سراسر كشور آغاز می شود.
بر اساس برنامه ریزی مركز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسكن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.
مركز آمار ایران اعلام كرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، كد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه كنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت كنند.
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یكم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.
اقتصام**2078**1961** گزارشگر: محمدمهدی بهرامی** انتشار دهنده: مریم مسعود