۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۹:۳۲
کد خبر: 82272294
T T
۰ نفر
گزارشی از اظهارات ظریف در جلسه غیر علنی مجلس؛راه حل بحران سوریه سیاسی است

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است كه تنها راه حل سوریه، سیاسی است و با راه حل نظامی نمی توان مشكل مردم آن كشور را حل كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،‌ بهروز نعمتی در حاشیه جلسه غیر علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی كه با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: وزیر امور خارجه بر اساس دعوتی كه توسط هیات رییسه مجلس انجام شد در جلسه غیرعلنی امروز مجلس حضور یافت و گزارشی را در مورد نشست بین المللی لوزان به نمایندگان ارائه كرد.
وی افزود: ظریف در این جلسه بیان كرد كه با توجه به این كه 9 كشوری كه در لوزان حضور داشتند، تفكر مختلف سیاسی خودشان را در مورد سوریه داشتند؛ ما هم در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در موضوع سوریه مطرح كردیم.
نعمتی با تاكید بر این كه دو موضوع در نشست لوزان قابل ملاحظه بود، ادامه داد: نخست این كه ما معتقدیم كه راه حل سوریه راه حل سیاسی است و با راه حل نظامی نمی توان مشكل مردم سوریه را حل كرد زیرا ماحصل جنگ، كشته شدن صدها هزار انسان بیگناه می شود.
سخنگوی هیات رییس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: موضوع دیگری كه مورد تاكید قرار گرفت، ترك مخاصمه، آتش بس و نوع كمك رسانی به مردم در این راستا بود و تاكید بر این بود كه باید به مردم سوریه كمك رسانی شود.
نعمتی با اشاره به این كه امروز موضوع حلب به نقطه حساسی رسیده است، اظهار كرد: مذاكرات 9 سپتامبر و توقف 48 ساعته جنگ در این راستا جواب نداد و دلایلش این بود كه گروه های مختلف وحدت لازم را نداشتند ولی در این راستا شاید در آینده بتوان نظرات گروه های مختلف در سوریه را بدست آورد.
وی تاكید كرد: بهترین راه این است كه آتش بس طولانی تر شود و به گونه ای شود كه مردم مظلوم سوریه بتوانند از كمك های مردم دوستانه استفاده كنند.
سیام**9121**1429 خبرنگار: سمیه لاری**انتشاردهنده:محسن طاهرزاده