۱ آبان ۱۳۹۵، ۱:۱۰
کد خبر: 82275268
T T
۰ نفر
بغداد هرگونه توافق برای مشاركت تركیه درعملیات موصل را رد كرد/  تكذیب سخنان وزیر دفاع امریكا

تهران-ایرنا- منابع عراقی ضمن تكذیب سخنان رئیس پنتاگون هرگونه توافق بغداد برای مشاركت نیروهای نظامی تركیه در عملیات آزاد سازی موصل را رد كردند.

پایگاه خبری السومریه نیوز جمعه شب به نقل از یك مقام مسوول عراقی، اخبار مربوط به توافق با آنكارا برای مشاركت تركیه در این عملیات را رد كرد.
این گزارش می افزاید : وزیر دفاع امریكا پیشتر در روزجمعه در آنكارا اعلام كرده بود توافق اولیه ای بین دو كشور برای مشاركت نیروهای نظامی ترك درعملیات یاد شده حاصل شده ولی جزییات مربوط هنوز تعیین نشده اند.
اشتون كارتر با تاكید بر ائتلاف استراتژیك امریكا و تركیه اعلام كرد : واشنگتن متعهد شده همچنان در برابر تهدیدات مشترك در كنار متحد خود در پیمان ناتو باقی بماند.
امریكا مایل نیست تركیه بدون چراغ سبز بغداد در عراق دست به هیچ گونه اقدام نظامی بزند. واشنگتن همچنین نگران پیامدهای تنش های جاری در روابط بین بغداد و آنكارا بر اوضاع موصل است.
اشتون در پاسخ به خبرنگاران در مسیر عزیمتش به تركیه گفته بود: احترام به حاكمیت ملی عراق یكی از مبانی مهم و مورد تاكید اعضای ائتلاف علیه داعش است.
یك مقام بلندپایه امریكایی در وزارت دفاع این كشور نیز كه خواست نامش فاش نشود، گفت: واشنگتن از دو طرف (بغداد وآنكارا) خواسته تنش ها و جنگ كلامی جاری را متوقف كنند.
این مقام مسوول افزود: مذاكرات پشت پرده ای برای تشویق دو طرف برای رسیدن به تفاهم درباره موضوع موصل و حضور نظامی تركیه درعراق صورت دادیم.
شبك 6002 * 1064 **مترجم: كبری آقازری** انتشار دهنده :فرشاد محسن زاده
۰ نفر