۱ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۲
کد خبر: 82275445
T T
۰ نفر

افزایش قابل‌توجه كسری بودجه دولت انگلیس

۱ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۲
کد خبر: 82275445
افزایش قابل‌توجه كسری بودجه دولت انگلیس

لندن - ایرنا - گزارش جدید دفتر آمار ملی انگلیس مؤید آن است كه میزان كسری بودجه این كشور در ماه سپتامبر به 10 میلیارد و 600 میلیون پوند انگلیس رسیده است كه نسبت به همین ماه در سال گذشته 14.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس عنوان كرده است كه میزان كسری بودجه دولت انگلیس در ماه سپتامبر گذشته نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی، 1.3 میلیارد پوند افزایش نشان می‌دهد.
به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، میزان استقراض دولت انگلیس در دوره زمانی بین آوریل و سپتامبر گذشته نیز بالغ‌بر 45 میلیارد و 500 میلیون پوند بوده است.
براساس گزارش این نهاد، بدهی بخش عمومی انگلیس نیز در ماه سپتامبر به 39میلیارد و 500 میلیون پوند رسیده است .
دفتر آمار ملی انگلیس اعلام كرد كه در حال حاضر میزان كل بدهی بخش عمومی این كشور بالغ‌بر 1.6 تریلیون پونداست كه در حدود 83.3 درصد از كل تولید ناخالص داخلی این كشور شمرده می‌شود.
به گفته تحلیل گران، كسری بودجه انگلیس در ماه سپتامبر خیلی بیشتر ازآنچه پیش‌بینی می‌شد افزایش یافت و همین مساله كار را برای فیلیپ هاموند وزیر دارایی این كشور دشوار خواهد كرد زیرا وی قرار است نخستین بودجه این كشور بعد از خروج از اتحادیه اروپا را تنظیم كند.
به گزارش شبكه بی‌بی‌سی در اوایل روز شنبه، تحلیل گران انتظار دارند كه 'فیلیپ هاموند ' وزیر دارایی انگلیس در جریان سخنرانی‌اش در ماه آینده، چشم‌انداز نه‌چندان امیدواركننده‌ای از آینده مالی این كشور ارائه كند.
حزب محافظه كار انگلیس در جریان انتخابات سال 2010 وعده داده بود كه تا پایان سال 2015 كسری بودجه را به صفر خواهد رساند.
اما جورج آزبورن وزیر دارایی سابق انگلیس بعدا با عدول از این وعده، قول داد كه كسری بودجه هنگفت كنونی انگلیس را به مازاد بودجه تا سال 2020تبدیل كند. به نظر می رسد با شوك های اقتصادی و مالی ناشی از همه پرسی 23 ژوئن، تحقق این وعده برای جانشینش بسیار دست نیافتی خواهد بود.
اگرچه آزبورن از زمان تصدی پست وزارت دارایی در سال 2010 میلادی وارث كسری بودجه بیش از 10 درصدی از تولید ناخالص داخلی بود اما توانست این كسری را با كاهش هزینه های عمومی در چارچوب سیاست های ریاضتی به 4 درصد در پایان سال مالی 2016- 2015 كاهش دهد.
اروپام**4**1552/انتشار دهنده: قاسم شریعتی