صالحی امیری، سلطانی فر و احمدی دانش آشتیانی سه وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند

تهران - ایرنا - سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نامه ای با امضای رییس جمهوری به ترتیب به عنوان وزیران پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری امروز - یكشنبه - در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد معرفی كرد.
سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند كه امروز به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
متن نامه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به علی لاریجانی رییس مجلس شورای ‏اسلامی برای معرفی وزیران پیشنهادی به این شرح است: ‏
‏بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دكتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام ‏
احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقایان ‏دكتر سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و دكتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای اخذ رای ‏اعتماد به ترتیب جهت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش ‏به مجلس شورای اسلامی معرفی می گردد.‏
حسن روحانی ‏ رییس جمهوری اسلامی ایران ‏
به گزارش ایرنا، صالحی امیری مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان اسناد و مدارك و كتابخانه ملی ایران در سال ۱۳۴۰ در شهر بابل به دنیا آمد. وی دارای مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد علوم سیاسی و دكترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است.
همچنین مسعود سلطانی‌فر در دولت یازدهم معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی كه متولد سال 1338 است به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود كه پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا كرد.
فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد 1334 استاد دانشكده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رییس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
سیام. 1336