۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82277362
T T
۰ نفر
تنش و درگیری شبانه در زاغه پناهجویان در شمال فرانسه

تهران- ایرنا- در آستانه آغاز عملیات برچیدن و تخریب اردوگاه های موقت پناهجویان در شمال فرانسه موسوم به زاغه «جنگل»، این مكان شاهد افزایش تنش و درگیری شبانه بود.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه فرانسوی «لزاكو» امروز (یكشنبه) در گزارشی نوشت: نخستین ساعات بامداد امروز یكشنبه، ده ها تن از ساكنان زاغه جنگل به سمت پلیس سنگ پرتاب كردند و نیروهای پلیس نیز با گاز اشك آور به این اقدام پاسخ دادند.
این درگیری كه تصاویر آن امروز از شبكه خبری «ب اف ام» پخش شد، در حالی رخ می داد كه عملیات تخلیه این اردوگاه از فردا (دوشنبه) آغاز می شود.
روزنامه «دیلی استار» انگلیس نیز در گزارشی نوشت: در ناآرامی های شبانه در زاغه جنگل، پناهجویان نقاب دار به سمت پلیس سنگ و كپسول های حاوی گاز پرتاب می كردند و پلیس با استفاده از گازاشك آور سعی در سركوب آنها داشت.
بر پایه این گزارش، حدود 12 هزار نیروی پلیس به منظور آغاز عملیات برچیدن این اردوگاه از فردا (دوشنبه) وارد این منطقه خواهند شد.
شش تا 10 هزار پناهجو در این اردوگاه ساكن هستند و گمان می رود معترضانی از حزب چپ انگلیس كه از تصمیم دولت شان در پذیرش پناهجویان تنها ناراضی هستند، برای پیسوتن به مهاجران خشمگین به سمت شمال فرانسه راهی شوند.
نگرانی هایی وجود دارد كه حوادث فوریه گذشته (بهمن 94) به دنبال تخریب بخشی از اردوگاه كاله تكرار شود.
درگیری های جدید در بحبوحه جنجال ها بر سر ورود پناهجویان بدون سرپرست از زاغه موسوم به «جنگل» به انگلیس بروز كرده است.
دولت انگلیس به تازگی با پذیرش 300 كودك پناهجوی بدون سرپرست و تنها از این اردوگاه موافقت كرد.این موافقت شامل كودكانی است كه خانواده ای در انگلیس ندارند.
به گزارش ایرنا، طبق تصمیم دولت فرانسه قرار است بخشی از اردوگاه كاله كه هنوز تخریب نشده است تا پایان ماه اكتبر (آبان) تعطیل شود. بخش اصلی این اردوگاه در مارس (اسفند 94 ) تخریب شد و قرار است تخریب بخش باقی مانده آن از فردا دوشنبه (24 اكتبر) آغاز شود.
« فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه كه با تایید دستگاه قضایی بیش از پیش به برچیدن زاغه جنگل مصمم است، وعده برچیدن كامل زاغه های منطقه كاله و اسكان همه مهاجران دراردوگاه های جدید را داده است.
این در حالی است كه نظرسنجی انجام شده از سوی یك موسسه انگلیسی نشان می دهد كه ساكنان این اردوگاه با توجه به نارضایتی از عملكرد دولت فرانسه تمایلی به اقامت بلندن مدت در این كشور ندارند؛ موضوعی كه احتمال ایجاد اردوگاه های غیر رسمی با امكانات رفاهی به مراتب ضعیف تر از كاله را تقویت كرده است.
كاله در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسكان موقت هزاران آواره و مهاجر عمدتا از افغانستان، سودان و عراق تبدیل شده است كه منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و كامیون هایی كه از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.
اروپام**9158 ** 9053
مترجمان: بهجت عباسی و فائزه طاهری ** انتشار دهنده: زهرا هژبری
۰ نفر