۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82277427
T T
۰ نفر
مدیركل منابع طبیعی گلستان: درختان آسیب دیده جنگل سمارود طبق كتابچه فنی قطع می شود

گرگان – ایرنا – مدیركل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: تصاویری كه از قطع درختان در برخی كانال های تلگرامی منتشر شده است؛ مربوط به حذف درختان آسیب دیده، ریشه كن، شكسته، افتاده و آفت زده جنگل سمارود درقالب طرح جنگلداری گرمادشت گرگان است كه طبق كتابچه فنی و مطالعاتی انجام می شود.

ابوطالب قزلسفلو روز شنبه در این ارتباط به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: درختان موصوف پس از نشانه گذاری در داخل 'پارسل' و انجام عملیات تولید، انباشت شده تا آماده حمل شود.
به گفته وی؛ همچنین حجم چوب موجود در تصویرهای منتشر شده مربوط به نقطه انباشت است كه از نقاط مختلف جنگل طبق شیوه نامه ، جمع آوری شده است.
وی افزود: قطع این درختان آسیب دیده با رعایت مصوبه 16 دی سال 92 هیات دولت در خصوص برنامه بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل های شمال انجام شده است.
قزلسفلو گفت: ماده 2 این مصوبه در خصوص تهیه طرح مدیریت منابع جنگلی در قالب شاخص ها و نشانگرهای مدیریت پایدار جنگل تعیین شده توسط وزارت جهادكشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور می باشد.
وی افزود: همچنین ماده 6 مصوبه مربوط به نحوه نشانه گذاری است و این كه باید در محل درختان آسیب دیده (ریشه كن، شكسته، افتاده و آفت زده) عملیات پرورشی انجام شود.
مدیركل منابع طبیعی گلستان در ادامه با بیان این كه صحبت هایی در خصوص توقف بهره برداری از جنگل های شمال مطرح است، گفت: این امر نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت و تصویب قوانین جدید از سوی مجلس شورای اسلامی است وس از آن به طور قطع تغییر لازم در اقدام در این حوزه به انجام می رسد.
عبدالرحیم لطفی معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی استان گلستان خرداد سال جاری در گردهمایی روحانیون گالیكش گفته بود: 198 هزار هكتار از جنگل های استان زیر پوشش طرح های جنگلداری در قالب 30 طرح است.
استان گلستان با بیش از 20 هزار كیلومتر مربع وسعت و واقع در شمال كشور دارای 452 هزار هكتار عرصه جنگلی است.
6204 /1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: پری سالارنیا