۴ آبان ۱۳۹۵، ۶:۰۶
کد خبر: 82279554
T T
۰ نفر
شمار قربانیان حمله تروریستی در كویته پاكستان به 60 نفر رسید

اسلام آباد - ایرنا - در حمله نیمه شب گذشته گروهی از تروریست ها به دانشكده آموزش نیروهای پلیس در شهر كویته مركز ایالت بلوچستان پاكستان، تاكنون دست كم 60 نفر كشته و 110 نفر دیگر مجروح شده اند.

منابع بیمارستانی شهر كویته اعلام كرده اند كه با توجه به وخیم بودن حال تعدادی از مجروحان، این احتمال وجود دارد شمار قربانیان این حادثه همچنان افزایش یابد.
برخی گزارش حاكی است كه گروه تروریستی لشگر جهنگوی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
به گفته سرفراز بگتی وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاكستان، نیمه شب گذشته سه تروریست انتحاری موفق شدند خود را به داخل دانشكده برسانند كه دو نفر از آنها توانست جلیقه انفجاری خود را منجفر كند و یكی دیگر توسط نیروهای پلیس كشته شد.
این حادثه تروریستی در شرایطی رخ داده است كه كمتر از یك ماه دیگر تا پایان ماموریت ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش و بازنشسته شدن او از این سمت مانده است.
ژنرال راحیل شریف مدعی است در طول مدت ماموریت سه ساله خود، توانسته مبارزه موثر با تروریست ها داشته باشد و پاكستانی امن تر بسازد.
به نظر می رسد، دولت پاكستان پس از حمله تروریستی نیمه شب گذشته در كویته، بار دیگر انگشت اتهام را به سوی هند نشانه رود و این كشور را متهم به حمایت از تروریست ها و شبه نظامیان درایالت بلوچستان كند.
آساق**1723
انتشار دهنده: محمدرضا منافی