۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۰
کد خبر: 82281399
T T
۰ نفر

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی شد

۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۰
کد خبر: 82281399
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی شد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دائمی كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی مواد اعاده شده ازسوی شورای نگهبان درباره لایحه احكام دایمی برنامه های توسعه كشور، ماده الحاقی 5 را با اصلاحاتی به تصویب رساندند.
كمیسیون برنامه و بودجه درباره این ماده الحاقی پیشنهاد كرده بود كه حذف شود ولی نمایندگان به این پیشنهاد رای مثبت ندادند.
علی لاریجانی كه ریاست جلسه علنی را برعهده داشت پیشنهاد كرد براساس بند الف ماده الحاقی در این لایحه كه در آن حكم می كند قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2 دی ماه سال 91 و اصلاحات بعدی آن دائمی شود به آن رای دهند.
نمایندگان یز با این پیشنهاد موافقت كردند و فقط بند الف این ماده الحاقی را با اصلاحاتی به تصویب رساندند.
لاریجانی پس از تصویب این پیشنهاد گفت:‌به این ترتیب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی شد ولی اصلاحات بعدی كه در ذیل بند الف ذكر شده است، حذف می شود تا دولت در برنامه ششم توسعه یا قوانین عادی دیگر، دراین زمینه پیشنهاداتی را ارایه دهد تا به تصویب نمایندگان برسد.
بحث و بررسی توسط مخالفان و موافقان این بند در جلسه علنی روز گذشته انجام شده بود اما به دلیل این كه سوال از وزیر اطلاعات در دستور كار بود، رای گیری درباره این ماده به امروز موكول شد.
به گزارش ایرنا،در راستای اجرای اصل یكصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی در ۳/۴/۱۳۸۶ در كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد و این كمیسیون با اجرای آزمایشی آن به مدت چهار سال تصویب شد و در جلسه علنی روز یكشنبه مورخ ۵/۶/۱۳۸۵مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.
با تأیید آن مجمع در تاریخ ۲/۱۰/۱۳۹۱ و قید ابقاء فوت قوانینی كه از سال ۱۳۸۶ تا ۲/۱۰/۱۳۹۱ به نفع ایثارگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، اجرای آزمایشی این قانون به مدت چهار سال تایید شد.
سیام**9103** 1336 خبرنگار: حمید شهریاری ** انتشاردهنده: مهرنوش خانزائی
۰ نفر