به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان درصفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشكلات خود را بدون واسطه با مسئولان در میان بگذارند.
یكی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا بخش ارتباط با وزرا و بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است كه اقشار مختلف جامعه درماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می كنند.
وزارت ورزش و جوانان نیز مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داد.
این درخواست ها درباره ارائه راهكارها و ایجاد تمهیداتی برای دریافت تسهیلات ازدواج توسط بانك ها، پیشنهاد برای ارائه طرحی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای كاهش مهریه از نظر عرفی و شرعی جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی، توسعه سالن های ورزشی و زیرساخت های فعالیت های ورزشی و تقاضای رسیدگی به وضعیت استخدام مدرسان و اساتید حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه ای بود.
حمیدرضا گرشاسبی مشاور وزیر و مدیركل حوزه وزارت ورزش و جوانان درباره رسیدگی به درخواست های مردمی گفت: موضوع كاهش مهریه و ارائه راهكار برای دریافت تسهیلات ازدواج موضوع به معاون ساماندهی امور جوانان این وزارتخانه ارجاع شد، همچنین موضوع استخدام مدرسان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای كه مرتبط با این وزارتخانه نبود.
وی اظهار كرد: همچنین برای موضوع ایجاد زیرساخت های ورزشی باید گفت كه به علت وجود پروژه های ناتمام ورزشی در سراسر كشور، اكنون اعتباری برای پروژه های جدید اختصاص داده نمی شود و شروع هر طرحی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور امكان پذیر است.
به گزارش ایرنا در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاكنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی كرده اند كه از جمله آن، می توان به رسیدگی71 درخواست مردمی در سازمان بازرسی كل كشور برای سومین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان شرقی و كرمانشاه برای رسیدگی اشاره كرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درسال 95 در 2 مرحله در تیرماه و خرداد ماه امسال به 100 درخواست مردمی رسیدگی كرد.
همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این رابطه به 16 درخواست مردمی پاسخ داده است.
معاونت راهبردی قوه قضاییه نیز پیش تر مطالبات قضایی ثبت شده مردم دراین سامانه را به قضات و روسای دادگستری ها در سال جاری ارجاع داده بود كه از این طریق رسیدگی شد و همچنین دستور رسیدگی به 14 درخواست و مطالبه مردم به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نیز رسیدگی شد.
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نیز از دیگر دستگاه های رسیدگی كننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست كه تاكنون، 2 بار به درخواست های مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی كشور براساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعكاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
درسامانه ایرنا، ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان ایجاد شده و مردم می توانند مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعكس كنند.
اجتمام**7268**1776
خبرنگار: مهناز بیرانوند**انتشاردهنده: لیلا خطیب زاده
پاسخ دهی وزارت ورزش و جوانان به درخواست های مردم در سامانه ایرنا
۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
کد خبر:
82281556
تهران - ایرنا - وزارت ورزش و جوانان به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پاسخ داد.