۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82281700
T T
۰ نفر
درخواست داورزني از مجلس: به سلطاني فر فرصت خدمت در ورزش بدهيد

تهران - ايرنا - مرد نخست واليبال ايران روز چهارشنبه از نمايندگان ملت خواست با راي اعتماد به وزير پيشنهادي رئيس جمهوري براي تصدي مسئوليت وزارت ورزش و جوانان، فرصت خدمت به مردم در اين عرصه پرمخاطب را براي «سلطاني فر» مهيا كنند.

«محمدرضا داورزني» رئيس فدراسيون واليبال كه رشته تحت مديريتش در سال اخير در اوج بوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا دغدغه هاي ورزش كشور را واكاوي كرد و به «مسعود سلطاني فر» پيشنهاد كرد در صورت كسب راي اعتماد نمايندگان ملت، به اين دغدغه ها توجه ويژه داشته باشد.
وي گفت: وزير آينده ورزش و جوانان بايد در نخستين گام راهبرد ورزش كشور را براي حضور در رويدادهاي مختلف جهاني و المپيك تبيين كرده و مشخص كند آيا مي خواهيم آنچه در اختيار دولت است، همچنان دولتي باقي بماند يا امكان واگذاري آن به مردم و بخش خصوصي نيز وجود دارد.
رئيس فدراسيون واليبال در اين زمينه گريزي به موضوع سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي زد و گفت: ‌در خصوص اجراي اصل 44 بايد متعادل رفتار كنيم و نبايد به گونه اي عمل شود كه به اصطلاح معروف از هر طرف بام بيافتيم، يعني آيا ضرورت دارد كه همه بخش هاي حاكميتي اقتصاد ورزش به بخش خصوصي واگذار شود. يا مي توانيم بخش هايي چون ورزشگاه آزادي را همچنان دولتي نگاه داريم.
داورزني از جمله مشكلات ورزش كشور را چگونگي اجراي ماده 88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت ذكر كرد و گفت: يكي از موضوعاتي كه در اين زمينه مطرح است اين است كه آيا در زمينه واگذاري ها به بخش خصوصي بايد از روش مزايده استفاده كرد كه هر فرد پول بيشتري بدهد بتواند مديريت اين اماكن را به عهده بگيرد؟ در اين صورت بهاي ورزش براي مردم افزايش مي يابد و اين با اصل همگاني كردن ورزش در كشور در تعارض است.
وي به وجود چند هزار طرح نيمه تمام ورزشي در كشور نيز اشاره كرد و گفت:‌ بايد رسيدگي به وضعيت اين طرح ها جزو اولويت هاي وزير آينده ورزش باشد. اين طرح ها يا بايد به مردم واگذار و يا بايد راهكاري ارايه شود تا هر چه سريع تر وضعيت اين طرح ها ساماندهي شود.
مرد نخست واليبال ايران كه در گمانه زني هاي رسانه اي به عنوان يكي از گزينه هاي نشستن بر كرسي وزارت ورزش و جوانان مطرح بوده است، همچنين توسعه ورزش در حوزه قهرماني و حرفه اي را از ديگر اولويت هاي ورزش كشور عنوان كرد و گفت:‌ وزير ورزش آينده كشور بايد برنامه هاي اين حوزه را اعلام كند تا فدراسيون ها بتوانند اهداف مرتبط با اين برنامه را تنظيم و اجرايي كنند.
داورزني تعامل بين دستگاه هاي مختلف و وزارت ورزش از جمله كميته ملي المپيك را از ضروريات ورزش كشور دانست و گفت: ‌بايد تعامل با وزارت ورزش و جوانان كاملا شفاف باشد تا هيچكس به خود اجازه ندهد كه پاي بيگانگان را در مسايل داخلي باز كرده تا به جاي ما تصميم گيري كنند.
وي افزود: بايد با تدبيري مناسب تعارضات با وزارت ورزش و جوانان حل و شرايطي فراهم شود تا فدراسيون ها و كميته ملي المپيك كارها و وظايف خود را انجام دهند و وزارت ورزش نيز نظارت داشته باشد.
رئيس فدراسيون واليبال در اين زمينه به وضعيت وزير پيشنهادي دولت براي تصدي مسئوليت وزارت ورزش و جوانان در مجلس اشاره كرد و گفت‌: تصور من آن است كه «مسعود سلطاني فر» بتواند اعتماد نمايندگان ملت را جلب كند و آرزو دارم تا او با توجه به اعتماد بالايي كه در دولت دارد، كار خود را شروع كند و ورزش كشور را با يك نگاه رو به جلو و افق و آينده بسيار خوب در ميادين بين المللي از جمله المپيك به پيش ببرد و برنامه جامعي تا المپيك 2024 ارايه دهد.
وي گفت: فرصت زيادي تا آغاز بازي هاي ‌كشورهاي اسلامي وجود ندارد و اميدوارم فدراسيون هايي كه در اين بازي ها حضور دارند در تعامل با وزارت ورزش و جوانان برنامه هاي خود را به خوبي دنبال كرده تا ايران حضور موفقي در اين دوره از بازي ها داشته باشد.
داورزني گفت: با توجه به عملكرد «مسعود سلطاني فر» در سمت قائم مقام وقت سازمان تربيت بدني و استاندار در استان هاي مختلف كشور، ذائقه جامعه ورزش همچنان از تلاش هاي وي شيرين است و با اين نگاه مثبت، وي مي تواند منشا كارهاي خوبي در اين عرصه باشد.
رئيس فدراسيون واليبال گفت: با توجه به مشكلات عديده ورزش كشور، وزير جديد ورزش و جوانان در صورتي در اين حوزه موفق خواهد بود كه با دولت در هماهنگي كامل و مورد اعتماد باشد.
وي افزود:‌ فردي كه قرار است سكان ورزش كشور را بدست گيرد بايد نقش ورزش در جامعه، جايگاه آن و كارهايي كه بايد در اين حوزه انجام شود را بداند و كاملا نسبت به آن آگاهي داشته باشد.
اين مدير ورزشي گفت:‌ وقتي به اين اهداف نگاه مي كنيم، متوجه مي شويم كه انتخاب سلطاني فر از سوي دولت براي تصدي پست وزارت ورزش و جوانان تا چه حد مناسب و خوب بوده است، او فردي است كه به دليل علاقه به ورزش و دنبال كردن مسايل و موضوعات ورزشي، مورد اعتماد دولت است و شناخت خوبي از حوزه مسئوليتي كه قرار است، بپذيرد، دارد.
ورزشي **1828**1545
خبرنگار : خديجه روزبهاني انتشاردهنده:علي خورسندي
۰ نفر