پدافند غير عامل و عامل دو بال ارزشمند براي توسعه ملي كشور است

لاهيجان -ايرنا -معاون اداره كل پدافند غير عامل گيلان ،پدافند غير عامل و عامل را دو بال ارزشمند براي توسعه و پايداري ملي كشور عنوان كرد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ،امين بابايي روز پنجشنبه در جريان برگزاري كارگاه آموزشي و مانور تامين آب آشاميدني در شرايط اضطاري در رودسر ،بالندگي اقتصادي ،پايداري ملي و هيبت و شكوه ملي كشور را متاثر از دو بال ارزشمند پدافند غير عامل و عامل عنوان كرد .
وي گفت : كه اگر بناست زير ساخت هاي حياتي و حساس كشور براي چشم انداز برنامه 20ساله توسعه تدوين و برنامه ريزي صحيح در آن انجام گيرد ، امر چاره اي جز اين نداريم كه در موضوع پدافند غير عامل حركت جانانه و علمي داشته باشيم.
بابايي ايجاد تعامل و روابط نزديك بين نخبگان ،دانشگاه گيلان و ديگر دانشگاهاي گيلان را از سياست هاي مهم اين اداره كل در حركت به سمت توسعه پايدار در اين حوزه عنوان كرد.
معاون اداره كل پدافند غير عامل گيلان با بيان اين كه در زمينه تهيه طرح جامع پدافند غير عامل در استان مسئولان بايد از داشته هاي شهرستان خود به خوبي آگاه و مطلع باشند اظهار كرد :اين شرايط طبعا به ما اين كمك را خواهد كرد تا بتوانيم شرايط بحراني و تهديدات احتمالي را به خوبي رصد و مديريت كنيم.
بابايي گفت : پدافند غير عامل مربوط به تغيير دولت ها نيست بلكه به منافع ملي كشور و با حقوق شهروندي مردم و به توسعه پايدار كشور وابسته است.
به مجموعه عمليات غير نظامي كه در زمان بحران باعث كاهش تلفات انساني و خسارات مادي مي شوند پدافند غير عامل گفته مي شود .
شهرستان رودسر با جمعيتي بالغ بر 146هزار نفر در 75كيلومتري شرق مركز استان گيلان قرار دارد.
خبرنگار : عباس جعفري **انتشار : نصراله ابراهيمي
3019/6070