۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82283614
T T
۰ نفر
وزیر علوم: دانشگاههای كشور به 100 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند

مشهد- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههای كشور به 100 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند كه از این میزان 75 هزار ظرفیت برای دانشجویان مجرد و 25 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متاهل است.

دكتر محمد فرهادی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از خوابگاه دانشجویی ساخت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: وزارت علوم دیگر از لحاظ قانونی این اجازه را ندارد كه خوابگاه دانشجویی بسازد.
وی ادامه داد: به همین خاطر هم اكنون ساخت دهها پروژه خوابگاه سازی را افراد نیكوكار یا بنیادهای خیریه بر عهده گرفته اند. بطور مثال بنیاد خیریه 15 خرداد هم اكنون ساخت 16 خوابگاه دانشجویی را تقبل كرده است.
وزیر علوم گفت: خوابگاههای دانشجویی به پنج رتبه تقسیم و از میان آنها 57 خوابگاه حائز رتبه پنج شده اند یعنی وضعیت نامطلوبی داشتند. همه این 57 خوابگاه تابستان امسال بازسازی شد و اكنون خوابگاه دانشجویی رتبه پنج در كشور نداریم.
وی همچنین امروز ساختمان اداری بنیاد دانشگاهی فردوسی را در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح كرد.
بنیاد دانشگاهی فردوسی موسسه ای علمی، فرهنگی غیرسیاسی، غیرانتفاعی، عام المنفعه و مستقل از تشكیلات رسمی دانشگاه فردوسی مشهد است كه با اهداف خیرخواهانه و جلب مشاركت و كمكهای مردمی سال 1383 تاسیس شد.
این بنیاد تاكنون سه خوابگاه و سه مجتمع خوابگاهی را برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ساخته است. از فعالیتهای دیگر این بنیاد اعطای وام ضروری و كمك هزینه تحصیلی به دانشجویان مستعد و كم بضاعت است.
1922/1858**خبرنگار: كامیار اسماعیل پور **منتشركننده: حسین كریم زاده
۰ نفر