۸ آبان ۱۳۹۵، ۰:۴۰
کد خبر: 82284889
T T
۰ نفر
مشاور بشاراسد: رسانه های غربی به تحریف عمدی حوادث سوریه می پردازند

دمشق - ایرنا - مشاورسیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: رسانه های غربی، جنایت هایی كه ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم به سركردگی آمریكا در سوریه مرتكب می شود را تحریف و سوریه و روسیه را به انجام آن متهم می كنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بثینه شعبان روز جمعه در همایش بین المللی 'آشتی ملی و آینده سوریه' در دانشكده شرق شناسی آكادمی علوم روسیه افزود: این رسانه ها جنایت هایی مانند بمباران مدارس، بیمارستان ها و تاسیسات زیربنایی سوریه را تحریف و روسیه و سوریه را به انجام آن ها متهم می كنند.
وی اضافه كرد: سوریه و روسیه به طوركامل با سازمان ملل همكاری می كنند ولی ائتلاف آمریكایی تاكنون 300 مدرسه و بیمارستان را در سوریه ویران كرده است بدون اینكه حتی یك كلمه در رسانه های غربی و دوشبكه الجزیره و العربیه درباره این جنایت ها بشنویم.
شعبان اظهارداشت: ائتلافی كه آمریكا آن را رهبری می كند در ماه های گذشته بسیاری از تاسیسات زیربنایی سوریه را بمباران كرده است بطوری كه در اواخر سال گذشته دو ایستگاه برق در الرضوانیه، استاگاه پمپاژ آب در منطقه الخفسه در شرق حلب و ده ها زیرساخت در مارع، الباب و تل الشاعر در شمال حلب منهدم كرد.
وی بیان كرد: این ائتلاف در ژوئیه گذشته با بمباران روستان طوخان الكبری در شمال شهر منبج بیش از 120 شهروند سوری را كشت.
مشاور رئیس جمهوری سوریه گفت: رسانه های غربی به صورت گزینشی به پوشش حوادث جاری در سوریه می پردازند و حوادث سوریه را با تحریف منتقل می كنند.
شعبان اضافه كرد: این رسانه ها اخبار سوریه را از دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی خارجی دریافت می كنند.
وی گفت: جامعه جهانی از تلاش های دولت سوریه برای پایان دادن به این بحران كه كشور با آن دست و پنجه نرم می كند، اطلاعی ندارد.
شعبان افزود: غربی ها تلاش می كنند با حمایت و پشتیبانی از تروریست ها، آتش جنگ را شعلور تر كنند.
وی بیان كرد: حكومت سوریه از هم اكنون درحال برنامه ریزی برای بازسازی كشور است و روند آشتی و اعلام عفو ریاست جمهوری برای فریب خوردگان و افراد مسلح بخشی از این برنامه ریزی است.
مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه اضافه كرد: این آشتی و مصالحه در مناطقی مانند داریا، حمص، برزه و معظمیه انجام شده است و دربسیاری از مناطق همچنان ادامه دارد و نتایج خوبی داشته است.
شعبان درباره نقش سازمان ملل در سوریه نیز گفت: سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن نقش مثبتی در سوریه ایفا نمی كنند زیرا در مسیر مبارزه با تروریسم و آشتی ملی سنگ اندازی كرد و این موضع دی میستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه را آشكار در توافق خروج افراد مسلح از شهرك داریا مشاهده كردیم.
وی افزود: ادامه سیاست های خصمانه كشورهای غربی نسبت به سوریه، روسیه و چین را چهار بار برای جلوگیری از تصویب قطعنامه های ظالمانه در حق سوریه، وادار به استفاده از حق وتو كرد.
شعبان بیان كرد: غربی ها امروز سخنی از تروریسم در سوریه برزبان نمی آورند، گویا این موضوع در چارچوب وظایف آن ها قرارندارد.
وی افزود: كشورهای غربی امروز برای محله های شرقی حلب، وضعیت غذایی و ضرورت ورود كمك های انسانی به این محله ها اشك تمساح می ریزند ولی هدف اصلی آن ها چیز دیگری است.
مشاور بشار اسد اضافه كرد: كشورهایی مانند آمریكا، انگلیس و فرانسه از پشتیبانی مخالفان میانه رو سخن می گویند و چگونه شخصی كه با اسلحه به خیابان می آید مخالف میانه رو است ولی واقعیت این است كه این مخالفان هیچ تفاوتی با داعش و جبهه النصره ندارند.
شعبان اظهارداشت: هر شخصی كه با این گروه ها آشنایی داشته باشد می داند كه این گروه ها نه تنها سلاح بلكه نیروی مسلح دراختیار یكدیگر قرارمی دهند، به هیمن خاطر وقتی غربی ها از پشتیبانی گروه های میانه رو سخن به میان می آورند درواقع منظور آن ها حمایت از تروریست هاست.
وی گفت: عربستان، تركیه و قطر همچنان حامیان اصلی تروریست ها در سوریه هستند و جنگی كه تركیه در مرزهای شمالی سوریه آغاز كرد با اهداف استعماری و بازیابی سلطنت عثمانی بود و شعارهای این كشورها درباره تلاش برای یافتن راه حل برای بحران سوریه، شعارهایی توخالی است.
شعبان بیان كرد بحران سوریه ممكن است از راه سیاسی حل و فصل شود و حكومت سوریه دراین باره از هیچ تلاشی دریغ نمی كند.
6116 ** شبد ** 1095 ** انتشار دهنده : رضا رضائی مجد