۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82286217
T T
۰ نفر
رهبر سابق سوسياليست هاي اسپانيا از نمايندگي مجلس استعفا كرد

مادريد- ايرنا- «پدرو سانچز» نماينده و دبير كل سابق حزب سوسياليست اسپانيا امروز شنبه تصميم گرفت به منظور حمايت نكردن از «ماريانو راخوي» رهبر حزب مخالف براي نخست وزيري با راي ممتنع، از سمت خود كناره گيري كند.

به گزارش ايرنا و به نقل از روزنامه آب ث، سانچز كه از زمان استعفاي اجباري از دبير كلي حزب سوسياليست از چند هفته پيش تا پنجشنبه گذشته در انظار عمومي ظاهر نشده بود، استدلال كرد كه تصميمش به دليل عدم توافق عميق با تصميم كميته فدرال حزب سوسياليست براي تسهيل نخست وزيري راخوي است .
وي با حضور در مجلس نمايندگان در كنفرانسي مطبوعاتي و در حالي‌ كه اشك در چشمانش جمع شده بود، ادامه داد : من عليه حزبم عمل نمي‌ كنم اما عليه تعهد انتخاباتي خود نيز عمل نخواهم كرد، اين تصميم بسيار دردناكي است كه اتخاذ كردم.
سانچز تاكيد كرد كه اتخاذ اين تصميم براي وي آسان نبوده ولي‌ او نمي‌ تواند به حاميان عضو حزب و غير عضو كه از او پشتيباني كردند، خيانت كند .
دبير كل سابق در اين راستا ، پنجشنبه شب پس از دادن راي مخالف خود به راخوي در نخستين راي گيري در مجلس، گفته بود كه روز شنبه موضع خود نسبت به دومين راي گيري براي نخست وزيري را اعلام مي‌ كند .
سوسياليست هاي كنگره هنوز در بحث راي گيري دوم متفق القول نيستند و جدا از آنهايي كه اعلام كرده اند بدون شك به راخوي راي منفي خواهند داد بحث ديگري هم مبتني بر صدور فقط 11 راي ممتنع به راخوي در بين آنها قوت گرفته است.
سخنگوي پارلماني اين حزب روز گذشته نامه اي به تك تك 84 نماينده اين حزب در كنگره ارسال نموده و لزوم راي ممتنع آنها در نشست روز شنبه در عمل به مصوبه كميته فدرال را به آنها يادآوري نموده كه البته همين نامه هم با انتقاداتي روبرو شده است.
كميته فدرال در اين راستا، نمايندگان خود در مجلس را تهديد كرد كه اگر راي ممتنع به راخوي ندهند، علاوه بر جريمه 600 يورويي، اين افراد را اخراج خواهد نمود .
اروپام *5*491** 1908