۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۵۲
کد خبر: 82286361
T T
۰ نفر

ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا شد

۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۵۲
کد خبر: 82286361
ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا شد

مادريد- ايرنا- «ماريانو راخوي» نامزد حزب موقت دولت 'مردمي' شنبه شب با كسب راي اعتماد از مجلس نمايندگان اسپانيا، به مدت چهار سال ديگر در پست نخست وزيري اين كشور باقي ماند.

به گزارش ايرنا ، راخوي در حالي‌ نخست وزيري اسپانيا را از آن خود كرد كه حزب مردمي از 314 روز پيش هنگامي كه در 20 دسامبر سال گذشته (29 آذر )، انتخابات سراسري برگزار شد، دولت را به طور موقت در دست داشت .
وي، در نخستين راي گيري كه پنجشنبه شب برگزار شد 170 راي موافق و 180 راي مخالف كسب كرد اما امشب با كسب 170 راي موافق، 68 راي ممتنع و 111 راي مخالف ، دولت را در دست گرفت تا كه به بن سياسي اسپانيا پايان دهد.
كليد حل بن بست سياسي از 314 روز پيش در دست حزب سوسياليست به ويژه در دست «پدرو سانچز» دبير كل سابق اين حزب تا چند هفته پيش بود اما با استعفاي نيمي از كميته فدرال 35 نفري حزب سوسياليست، اين كميته منحل و سانچز به اجبار بركنار شد، موردي كه در نهايت باعث تشكيل يك كميته موقت و تصميم براي دادن راي ممتنع به راخوي براي پايان دادن به بن بست سياسي در اسپانيا شد.
راخوي امشب پس از پايان راي گيري در نخستين حضورش در جمع خبرنگاران گفت: ما چهار سال بسيار دشواري كه در طول آن دولت را نيز در دست داشتيم پشت سر گذاشتيم.
وي ادامه داد :به سادگي‌ و صداقت مي‌ گويم كه تعهد من اكنون ، دفاع از منافع عمومي‌ كشور است و در اين راستا از مشكلاتي كه هنوز دامنگير بسياري از مردم است ، آگاه هستم.
راخوي در اين خصوص، خواهان همكاري مشترك با ساير احزاب سياسي شد و گفت كه در اين راه بايد مردم را متقاعد كرد.
اروپام *1*491**شبس* 1574 * انتشار دهنده: محسن تهوري