۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82287199
T T
۰ نفر

نمايش فيلم‌هاي كودك در 32 سالن‌ كانون كشور

۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82287199
نمايش فيلم‌هاي كودك  در 32 سالن‌ كانون كشور

تهران - ايرنا - 32 سالن نمايش فيلم كانون پرورش فكري در سراسر كشور از روز 15 آبان 1395 ميزبان كودكان، نوجوانان و خانواده‌ها است.

به گزارش روز يك شنبه گروه فرهنگي ايرنا به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، طرح نمايش فيلم‌هاي مناسب براي علاقه‌مندان با عنوان «كانون نمايش»، با پشتوانه‌ي حضور ديرپاي كانون در گستره‌ي پديد آوردن و عرضه‌ي فيلم و آثار شايسته‌ هنري براي كودكان و نوجوانان و بر اساس سياست‌هاي اعلام شده‌ي كانون در پاسخ‌گويي به نيازهاي فرهنگي مخاطبان كودك و نوجوان و ايجاد فرصت برقراري ارتباط هنرمندان و آثار هنري با مخاطبان، در دستور كار كانون قرار گرفته است.
در اين طرح فيلم‌هاي سينمايي و بسته‌هايي از فيلم‌هاي كوتاه زنده و پويانمايي در نوبت‌هاي صبح و بعد از ظهر براي مخاطبان به نمايش گذاشته مي‌شود.
اين طرح با همكاري بنياد فارابي و معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش گسترش خواهد يافت و به سالن‌هاي وزارت آموزش و پرورش و ديگر سالن‌هاي مناسب تعميم داده مي‌شود.
مسووليت تأمين فيلم، برنامه‌ريزي و نظارت بر اجراي نمايش فيلم در سالن‌هاي كانون بر عهده‌ي معاون توليد و اداره كل امور سينمايي و تئاتر كانون است.
در عين حال با گسترش طرح و همكاري بنياد فارابي و آموزش و پرورش، شورايي مركب از نمايندگان هر سه نهاد و نماينده‌ي فيلم‌سازان اين حوزه به دبيري مديركل امور سينمايي و تئاتر كانون اين وظيفه را بر عهده مي‌گيرد.
بر همين اساس جدول زمان‌بندي نمايش فيلم‌ها به زودي براي مديران كل كانون در استان‌هاي سراسر كشور ارسال خواهد شد و كانون هر استان مي‌تواند ساعت نمايش را متناسب با شرايط بومي و اقليمي خود تغيير دهد.
در عين حال كانون با هدف حمايت از توليد و اكران فيلم‌هاي كودك، براي نمايش فيلم‌هاي ديگر تهيه‌كنندگان سينما نيز اعلام آمادگي كرده است.
در تهران دو سالن سينما تئاتر كانون واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان خالد اسلامبولي و همچنين مجتمع آفرينش بين فلكه سوم و چهارم تهران‌پارس، نبش 212 شرقي، پذيراي علاقه‌مندان است.
در همين حال مدارس، مهد كودك‌ها و سازمان‌ها مي‌توانند تا سقف 50 درصد از تخفيف در خريداري بليت در سراسر كشور بهره‌مند شوند.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان چند روز پيش با اشاره به اين كه كانون در سراسر كشور داراي بيش از 400 سالن كوچك و بزرگ است اظهار اميدواري كرد در فاز بعدي و تا پايان سال 1395 تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده اين فيلم‌ها به 62 سالن افزايش پيدا كند.

** كانون پرورش فكري دو كتاب منتشر كرد
دو عنوان كتاب جديد از مجموعه گام به گام تا انديشه به همت كانون پرورش فكري براي مربيان و معلمان منتشر شد.
«پله‌هاي نخستين» و «انديشه‌هاي هميشگي» عنوان دو كتاب جديد با موضوع پرورش تفكر فلسفي در كودكان و نوجوانان است كه به تازگي راهي بازار كتاب شده‌اند.
از اين مجموعه پيشتر پنج كتاب با عنوان‌هاي «جعبه‌هاي ذهن»، «آينه حواس»، «دنيايي كه نمي‌شناسيم»، «من و هستي« و «بهانه‌هايي براي فكر كردن» منتشر شده بود.
فراهنگ ** 1085 ** 1071 ** دريافت كننده : ناهيد پورمند ** انتشار دهنده: اميد غياثوند