۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۸
کد خبر: 82288024
T T
۰ نفر
معاون وزير آموزش و پرورش: كار تعليم و تربيت زرگري است نه آهنگري

تهران - ايرنا - معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش گفت: كار تعليم و تربيت آهنگري نيست كه با پتك و چكش بتوان آن را به انجام رساند بلكه يك كار زرگري و در حقيقت يك هنر ظريف است.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان در ديدار با معاون مديركل، روساي ادارات و سرگروه هاي تحليل محتواي شهرستان هاي استان تهران افزود: كار معلمي به لطافت، مهارت و شكيبايي خاصي نياز دارد و بايد با توجه به همه ابعاد وجودي دانش آموز با دقت به اجرا گذاشته شود.
وي با اشاره به نقد يكي از فرهنگيان در رسانه ها بدون توجه به ضرورت رعايت رابطه طولي و عرضي مطالب كتاب گفت: اگر اين دوستان به جاي قلم زني در جرايد، نشستي با مولفان و يا كارشناسان دفتر تاليف داشته باشند، ابهامات ايجاد شده در ذهن آنان برطرف مي شود.
محمديان چاپ و توزيع سالانه 140 ميليون جلد كتاب درسي با يكهزار و 150 عنوان را كاري دشوار و پيچيده توصيف كرد كه اهميت آن با اقدامات هيچ نهادي قابل مقايسه نيست.
وي توليد 36 عنوان مجلات رشد در تيراژ 40 ميليون نسخه را بخش ديگري از وظايف سازمان پژوهش معرفي كرد كه مي تواند با ارايه اطلاعات تكميلي تدريس معلم در كلاس را پشتيباني كند.
محمديان اين نشست را فرصتي مغتنم براي تعامل و تبادل نظر مولفان و سرگروه هاي تحليل محتواي كتاب هاي درسي قلمداد داد و افزود: هدف از طرح سازمان و يك روز با درهاي باز اين بود كه در يك روز مشخص در عين حال كه همه همكاران به فعاليت هاي روزانه خود اشتغال دارند، مردم هم بتوانند با مراجعه مستقيم به سازمان ضمن مشاهده نحوه فعاليت آنان با مولفان و كارشناسان به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.
معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: اين طرح دو ويژگي مهم و با ارزش دارد يكي آنكه مراجعان با فرايند تدوين، اعتبار سنجي، تاليف، چاپ و توزيع كتاب هاي درسي از نزديك آشنا مي شوند و دوم آنكه فرصت پيش آمده افزايش مشاركت هاي مردمي در امر تعليم و تربيت را در پي خواهد داشت.
محمديان با اشاره به يافته هاي يك پژوهش ميداني آزمايشي كه در اجراي آن 100 مدرسه مشاركت كردند، گفت: يافته هاي اين پژوهش كه حدود دو هزار نفر در آن شركت داشتند، نشان داد كه اجراي چنين برنامه هايي حداقل سه دستاورد مهم شامل شناسايي و رفع مشكلات عمراني مدرسه، افزايش مشاركت اوليا در امور آموزشي و پرورشي مدرسه و بالا بردن روحيه تكريم و تجليل از معلمان را به همراه دارد.
در اين نشست معاون مديركل، روساي ادارات و سرگروه هاي تحليل محتواي شهرستان هاي استان تهران با حضور در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از نزديك با فرايند تدوين، اعتبار سنجي، تاليف، چاپ و توزيع كتاب هاي درسي آشنا شدند.
فراهنگ ** 1883 ** 1071 ** دريافت كننده: مريم جلوداران ** انتشار دهنده: اميد غياثوند