۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82289774
T T
۰ نفر
افتتاح پیشرفته ترین خط تولید گیربكس كشور در تبریز

تبریز - ایرنا - پیشرفته ترین خط تولید گیربكس روز سه شنبه با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی در شركت چرخشگر تبریز از شركت های زیر مجموعه ایران خودرو افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شركت چرخشگر روز سه شنبه در این مراسم گفت: این خط تولید كه با سرمایه گذاری مشترك شركت چرخشگر ایران خودرو و رنوپارس به بهره برداری رسید، گیربكس پیشرفته جی.اچ.كیو (JHQ) را تولید می‌كند.
حسن وفادار افزود: 'جی.اچ.كیو' نسل جدیدی از گیربكس های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است كه به دلیل برخورداری از سیستم كلاچ هیدرولیكی، عوض كردن دنده را راحت تر می كند.
به گفته مدیرعامل شركت چرخشگر، مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربكس نسبت به نمونه های قبلی 0.7 لیتر كمتر است.
وی خاطر نشان كرد: ظرفیت تولید این خط سالانه 300 هزار دستگاه گیربكس است و با توجه به فناوری پیشرفته و سطح كیفی بالای گیربكس تولیدی در چرخشگر، امكان صادرات این محصول نیز فراهم است.
وفادار اضافه كرد: برای راه اندازی این خط تولید سرمایه گذاری مشترك 3 میلیون یورویی از سوی رنو و چرخشگر ایران خودرو صورت گرفته است.
وی ادامه داد: فاز اول این پروژه شامل بهره برداری از خط مونتاژ گیربكس، امروز به بهره برداری رسید و برای 2 فاز دیگر پروژه یعنی 'داخلی سازی پوسته های گیربكس' و همچنین 'شفت و دنده ها' برنامه ریزی شده و به ترتیب تكمیل می شود.
خط تولید راه اندازی شده در شركت چرخشگر قابلیت تولید همه گیربكس های خانواده (J) را دارد.
این خط پیشرفته دارای سیستم خطا ناپذیری كامل و سطح اتوماسیون بالاست و پیشرفته ترین خط تولید گیربكس در كشور به شمار می آید.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183