۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82289907
T T
۰ نفر
1.5 میلیون نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان و روستاییان هستند

تهران- ایرنا- مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینكه یك میلیون و 500 هزار نفر عضو صندوق هستند، گفت: جامعه هدف ما چهار میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا رستمی امروز سه شنبه در نشستی خبری كه در محل این صندوق برگزار شد، افزود: در واقع جامعه هدف ما 6 میلیون نفر است اما ٢ میلیون نفر عضو بیمه های دیگر هستند.
وی ادامه داد: از 1.5 میلیون نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی٨٠٠ هزار نفر به طور مرتب حق بیمه خود را پرداخت می كنند.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مستمری بازنشستگی 15 سال حق بیمه و سن بازنشستگی 65 سال است.
رستمی سهم كشاورزان، روستاییان و عشایر از حق بیمه را پنج درصد و سهم دولت را ١٠ درصد عنوان كرد و گفت: این میزان تا اصلاح آیین نامه به ٢١ درصد افزایش می یابد كه یك سوم بر عهده بیمه گذار و دو سوم بر عهده دولت خواهد بود.
رستمی تاكید كرد: باید تبلیغات خود را افزایش دهیم تا بتوانیم سریعتر 2.5 میلیون خانوار باقیمانده را تحت پوشش قرار دهیم.
وی حق بیمه سالانه را یك هزار و 800 تا چهار هزار و 200 ریال عنوان كرد و گفت: این میزان تا هشت سطح، سطح بندی خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در صورت تصویب قانون افرادی كه 10 سال سابقه بیمه و 70 سال سن دارند، می توانند بازنشسته شوند.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون شرط سنی برای ورود به صندوق نداریم،افزود: در صورت تغییر آیین نامه افراد برای بیمه بازنشستگی باید كمتر از 50 سال سن داشته باشند.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر بار مالی برای بیمه عشایر و روستاییان را از محل اجرای اصل 44 قانون اساسی و هدفمندی یارانه ها عنوان كرد.
به گفته رستمی، هم اكنون سه هزار كارگزاری موضوع بیمه روستاییان و عشایر را در كشور پیگیری می كنند.
وی با اشاره به این كه سهم دولت در پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر چهار هزار و 100 میلیارد ریال (410 میلیارد تومان) است، درباره منابع صندوق گفت: منابع صندوق شامل ملك و 400 هزار میلیارد ریال (40 هزار میلیارد تومان) سهام و سپرده است.
رستمی با بیان اینكه سال گذشته 26 درصد بازده سرمایه گذاری داشتیم، گفت: پرتفوی صندوق در سرمایه گذاری صندوق فولاد، پتروشیمی و املاك و مستغلات است.
به گفته مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر، كل درآمد صندوق بیش از 60 هزار میلیارد ریال است كه چهار هزار و 100 میلیارد ریال آن از طریق دولت تامین می شود.

**انواع بیمه در صندوق بیمه اجتماعی
رستمی انواع مستمری های قابل ارایه در صندوق را مستمری پیری، بازماندگان و از كارافتادگی كلی عنوان كرد و گفت: هم اكنون صندوق به 32هزار نفر (سالانه 80 میلیارد ریال) بیمه از كارافتادگی پرداخت می كند.
وی سطوح مختلف بیمه اختیاری روستاییان و عشایر را به شرح ذیل اعلام كرد:
- سطح اول ماهانه 150 هزار ریال(15 هزار تومان) و سهم دولت همواره دو برابر است كه شخص پس از 15 سال ماهانه سه میلیون ریال(300 هزار تومان) دریافت می كند.
-سطح دوم فرد ماهانه 175 هزار ریال(17هزار و 500 تومان) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه سه میلیون و 500 هزار ریال(350هزار تومان)دریافت می كند.
- سطح سوم فرد ماهانه 200 هزار ریال(20هزار تومان) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه چهار میلیون ریال(400هزار تومان) دریافت می كند.
-سطح چهارم فرد ماهانه 225 هزار ریال(22هزار و 500 تومان) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه چهار میلیون و 500 هزار ریال(450هزار تومان) دریافت می كند.
-سطح پنجم فرد ماهانه 250 هزارریال( 25هزار تومان) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه پنج میلیون ریال(500هزار تومان) دریافت می كند.
- سطح ششم فرد ماهانه 275 هزار ریال( 27هزار و 500 تومان) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه پنج میلیون و 500 هزار ریال(550هزار تومان) دریافت می كند.
- سطح هفتم فرد ماهانه 325 هزار ریال(32هزار و 500 تومان ) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه شش میلیون و 500 هزارریال (650هزار تومان ) دریافت می كند.
-سطح هشتم ،فرد ماهانه 350 هزار ریال(35هزار تومان) پرداخت می كند و بعد از 15سال ماهانه هفت میلیون ریال(700هزار تومان) دریافت می كند.
وی شرایط عضویت بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر را تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن حداقل 18سال سن، عقد قرار داد در یكی از كارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت حق بیمه عنوان كرد.
یادآور می شود، همچنین از ویژگی های صندوق پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امكان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65سال سن است.

**بیمه فراگیر
وی در خصوص بیمه فراگیر كه پیشنهاد آن از سوی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی مطرح شده است، گفت: این بیمه افرادی را كه بیمه بازنشستگی ندارند تحت پوشش قرار می دهد.
رستمی گفت: منابع صندوق اجتماعی روستاییان، كشاورزان و عشایر به طور كامل متفاوت از صندوق بیمه فراگیر است .
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر حق بیمه در نظر گرفته شده در بیمه فراگیر را سه درصد و سهم دولت را 12درصد عنوان كرد و گفت: باید منابع برای بیمه فراگیر تعیین و در صورت تصویب در كمیسیون اجتماعی دولت به عنوان لایحه به مجلس داده شود.
اقتصام**9123**1561** خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر