۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82290245
T T
۰ نفر
انصراف مخالفان دولت پاكستان از تظاهرات میلیونی پایتخت

اسلام آباد - ایرنا - 'عمران خان' رهبر حزب تحریك انصاف پاكستان كه از هفته های پیش وعده برگزاری تظاهرات گسترده و میلیونی علیه دولت در روز 12 آبان(فردا) را داده بود، دقایقی پیش و تنها چند ساعت قبل از محقق شدن این وعده، عملا از مواضع خود عقب نشینی كرد و گفت كه فردا در پایتخت تظاهرات ضددولتی برگزار نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عمران خان' دقایقی پیش در یك كنفرانس مطبوعاتی اعلام كرد: طبق توافقات انجام شده، قوه قضاییه پاكستان اعلام كرده كه روند رسیدگی به پرونده پاناما (پرونده ای كه براساس آن، مخالفان محمد نواز شریف نخست وزیر و اعضای خانواده وی را متهم به فساد مالی می دانند) را آغاز خواهد كرد و بنابر این، یكی از خواسته های اصلی ما محقق شده است و ما از این بابت خوشحالیم.
عمران خان ضمن تشكر از دستگاه قضایی پاكستان اعلام كرد: فردا هواداران حزب تحریك انصاف در محلی كه دادگاه عالی اسلام آباد برای تظاهرات تعیین كرده بود، حضور خواهند یافت اما این حضور برای جشن و شادمانی به مناسبت این 'پیروزی' خواهد بود.
وی گفت اجتماع هواداران او در روز چهارشنبه با عنوان 'روز تشكر' برگزار خواهد شد.
احزاب مخالف دولت پاكستان از ماه ها پیش منتظر اعلام چنین اخباری از سوی دستگاه قضایی بودند.
تحلیل گران و ناظران سیاسی پاكستان، تصمیم عمران خان برای برگزار نكردن تظاهرات ضددولتی را، یك گام عقب نشینی از سوی او می دانند و معتقدند عمران خان به دلیل برخوردار نبودن از حمایت مردمی كه انتظار داشت، در دقیقه 90 تصمیم گرفت این تظاهرات را برگزار نكند.
منابع دولتی پاكستان نیز دقایقی پیش اعلام كردند در پی توافق انجام شده، به دستگاه های زیربط دستور داده شد تا كانتینرها و موانعی را كه از چند روز پیش در مسیر برخی راه ها قرار داده شده بود، بردارند.
آساق*272*1723
انتشار دهنده: محمدرضا منافی