900 كارخانه آسفالت با ظرفیت 150 میلیون تن داریم/ نیاز كشور 35 میلیون تن

تهران- ایرنا - رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در حالی كه بین 20 تا 25 میلیون تن اسفالت برای نگهداری راه ها و 10 میلیون تن برای شهرداری ها مورد نیاز است هم اكنون بیش از 900 كارخانه تولید آسفالت با ظرفیت 150 میلیون تن در كشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، داود كشاورزیان روز سه شنبه در هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران در محل مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی افزود: از طرفی 62 واحد قیرسازی در كشور وجود دارد كه فقط 14 واحد آن مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است و 48 واحد بدون تاییدیه تولیدات خود را به بازار عرضه می كنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: برای ارتقا كیفیت قیر و آسفالت در كشور باید مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی در ارایه گواهینامه به كارخانه‌های تولید قیر و آسفالت سخت‌گیرانه عمل كند.
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اظهارداشت: با توجه به ظرفیت موجود در كشور نیازی به در نظر گرفتن استانداردهای پایین برای ارزیابی كارخانه‌های تولید قیر و آسفالت نیست.
كشاورزیان با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت در مركز تحقیقات راه، و مسكن و شهرسازی، مهم‌ترین هدف این همایش را ارتقای كیفیت تولید قیر و آسفالت در كشور عنوان و تاكید كرد محققان این حوزه باید كارهایی منطبق با شرایط اقلیمی و جغرافیایی در این زمینه ارایه كنند.
رییس سازمان حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینكه متأسفانه در سال‌های گذشته ارزیابی پیمانكاران قیر و آسفالت به‌ جای كیفیت بر اساس كمیت بوده است، افزود: در مواقعی مشاهده شده است پیمانكاران از پایین بودن كیفیت آیین‌نامه مناقصات گله مند هستند، درحالی‌ كه ما می‌توانیم قبل از بازگشایی پاكت به لحاظ فنی پیشنهاد و پیمانكاران را مورد برسی قرار دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: در چند سال اخیر بیش از 260 واحد تولید كننده قیر و آسفالت موفق به اخذ گواهینامه معتبر از مركز تحقیقات راه و مسكن و شهرسازی شده‌اند و به طبع واحدهای دارای این گواهینامه در انجام پرژوه ها در اولویت هستند.
كشاورزیان با اشاره به ممنوعیت استفاده از تانكرهای یك جداره برای حمل قیر گفت: ابلاغیه‌ای به منظور جلوگیری از حمل قیر توسط تانكرهای یك جداره به واحدهای مرتبط ارسال شده است كه براساس آن شركت‌های حمل‌ و نقل اجازه ندارند برای بیش از 150 كیلومتر در نیمه اول سال و 100 كیلومتر در نیمه دوم سال برای هر كامیون بارنامه صادر كنند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه به محدودیت استفاده از قیر« ام سی» اشاره كرد و افزود: محدودیت استفاده از این قیر در سال 1394 به 96 هزار تن رسید و امیدواریم تا پایان سال جاری این مقدار به 80 هزار تن كاهش یابد.
به گزارش ایرنا، هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران با حضور شركت ها و كارشناسان متخصص این حوزه روزهای 11 تا 13 آبان ماه سال جاری در مركز تحقیقات راه مسكن و شهرسازی برگزار می شود.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر