به گزارش ایرنا، محمد شكرچی زاده روز سه شنبه در هشتمین همایش ملی قیر و اسفالت ایران در محل این مركز افزود: كاهش هزینه های نگهداری و استفاده از روش ها و اصول حاكم بر مهندسی و استفاده از فناوری های جدید هزینه های نگهداری راه های كشور را كاهش خواهد داد.
به گفته وی، خرابی زودرس روسازی راه ها، عمر مفید پروژه های راهسازی را كمتر می كند و استفاده از مواد كیفی قیر و اسفالت روسازی راه های كشور را ارتقا می بخشد كه نتیجه آن ارتقا ایمنی در راه های كشور است.
فریدون مقدس نژاد رییس كمیته علمی هشتمین همایش ملی قیر و اسفالت ایران نیز گفت: با توجه به اینكه بیش از 200هزار كیلومتر راه در كشور وجود دارد، سال گذشته از 80 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای نگهداری راه ها تنها 19 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
وی افزود: بررسی های ما نشان می دهد سال گذشته تنها 24 درصد بودجه نگهداری راه های كشور به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اختصاص یافت، در حالی كه اگر چهار درصد ارزش راه های كشور اختصاص می یافت در این صورت باید 80 هزار میلیارد ریال به این سازمان پرداخت می شد.
مقدس نژاد ارزش راه های كشور را 200 هزار میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: برای نگهداری راه های كشور باید سالیانه 6 درصد این مبلغ اختصاص یابد. در حوزه راه روستایی نیز برای نگهداری بیش از 204 هزار و 124 كیلومتر راه روستایی كه 104 هزار و 264 كیلومتر آن اسفالت است باید چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد در حالی كه تنها 10 درصد این مبلغ به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.
مقدس نژاد گفت: برای نگهداری مناسب راه های كشور باید استفاده از قیر و آسفالت كیفی مورد توجه قرار گیرد تا با استفاده از روش های مناسب مدیریت راه های كشور هزینه های نگهداری راه ها كاهش یابد.
به گزارش ایرنا، هشتمین همایش ملی قیر و اسفالت ایران با حضور شركت ها و كارشناسان متخصص این حوزه روزهای 11 تا 13 آبان ماه سال جاری در مركز تحقیقات راه مسكن و شهرسازی برگزار می شود.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری** انتشاردهنده: مژگان توانا
رییس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی:
60 درصد هزینه نگهداری راه های كشور به قیر و اسفالت اختصاص دارد
۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر:
82290392
تهران- ایرنا- رییس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی با بیان اینكه 60 درصد بودجه نگهداری راه های كشور به قیر و آسفالت اختصاص می یابد، گفت: مدیریت یكپارچه ساخت و نگهداری پروژه های روسازی با توجه به سرمایه گذاری های بزرگ در راه های كشور اهمیت زیاد دارد.