۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹
کد خبر: 82290498
T T
۰ نفر
عضو شورای شهر تهران خواستار عزل متخلفان در موضوع واگذاری املاك شد

تهران- ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدام شهردار پایتخت در متوقف كردن روند 36 مورد در موضوع مرتبط با واگذاری املاك شهری، خواستار عزل متخلفان(امضا كنندگان صورت جلسه واگذاری) در رابطه با واگذاری این املاك شد.

به گزارش ایرنا، محسن سرخو روز سه شنبه در سیصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران كه با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد، با اشاره به اینكه چرا شهردار تهران تاكنون در خصوص این موضوع سكوت كرده افزود: با توجه به اینكه شورای شهر نقش نظارتی دارد و با وجود آنكه اعضای شورا بارها در این خصوص نامه نگاری كرده و تذكر داده اند، شهردار تهران تاكنون هیچ پاسخی به سئوالات و ابهامات مطرح شده نداده اند.
سرخو اظهار كرد: باید بررسی شود افرادی كه ملك دریافت كرده اند، فاقد مسكن بوده اند و یا اینكه در این واگذاری ها بند 'ج' رعایت شده است؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه تخفیفات ارائه شده از هفت تا 50 درصد متغیر بوده است گفت: آیا تعاونی كارگران پسماند و بازیافت، ملكی را در منطقه یك به اعضای خود(كارگران) داده است.
وی با تأكید بر اینكه مبنای ارائه تخفیفات در واگذاری املاك باید مشخص شود تصریح كرد: تخفیف به خیریه ها در اساسنامه سازمان املاك و مستغلات شهر تهران دیده شده و همه با تأیید شهردار تهران واگذار شده است.
سرخو افزود: دولت در این خصوص یك تكلیف دارد و بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مسئول است و هیچ یك از دستگاه های دولتی اجازه واگذاری ملك با تخفیف را ندارند.

* حكیمی پور: كشور قانون دارد و باید بر اساس آن پیش برویم
احمد حكیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه و در پاسخ به تذكر پرویز سروری مبنی بر ارایه اسناد سازمان بازرسی به یاشار سلطانی گفت: مملكت قانون دارد و ما هم باید بر اساس قانون و وظیفه و مسئولیت خود پیش برویم.
حكیمی پور اظهار كرد: من به این مسایل پاسخ دادم ولی هیچ یك از حرف های من در رسانه ها منتشر نشد و حتی روابط عمومی شورای شهر نیز حرف های من را منتشر نكرد.
وی خطاب به سروری گفت: آقای سروری مگر شما قاضی هستید یا مدعی العموم شورا كه قضاوت می كنید؛ اجازه دهید دستگاه قضا كار خود را انجام دهد و هر كس تخلف كرده باید پاسخ دهد.
حكیمی پور با بیان اینكه گردن من در مقابل قانون از مو باریك تر است افزود: من هیچ گاه اعلام نكرده ام كه آقای سلطانی را نمی شناسم تمام تلفن ها قابل رصد است و اگر این حرف ثابت شود من می پذیرم.
وی خاطر نشان كرد: آقای سروری مسئول كمیته حقوقی و نظارت شورا هستند و اگر ایشان مسئولیت خود را به درستی انجام می دادند، امروز شاهد این چنین اتفاقاتی نبودیم.
به گزارش ایرنا پرویز سروری رئیس كمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران روز یكشنبه در جلسه غیر علنی این شورا ، با بیان اینكه برخی اعضا زمینه بروز تنش را فراهم كرده و سپس انتظار دارند شورا بدون حاشیه باشد گفت: اقدامات احمد حكیمی پور شورای شهر را به سمت عاقبت شورای اول(انحلال) سوق می دهد.
سروری گفت كه وقتی این اسناد املاك واگذار شده شهرداری منتشر شد، آقای حكیمی پور در گفت وگو با خانم آباد به صراحت گفت كه یاشار سلطانی را نمی شناسند، اما بعد از ساعتی مصاحبه كرده و اذعان می كند كه یاشار سلطانی فردی دلسوز، متدین و امین است.
به گزارش ایرنا، جلسه علنی امروز(سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با حضور محمدباقر قالیباف و به منظور ارائه گزارشی از موضوع واگذاری املاك به اعضای شورا برگزار شد.
دراین جلسه شهردار تهران گزارش كاملی از روند واگذاری املاك و حواشی مترتب بر آن را ارائه كرد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625
۰ نفر