۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82291765
T T
۰ نفر
مقیمی: دولت یازدهم امید و نشاط را در جامعه احیا كرد

یزد- ایرنا - قائم مقام وزیر كشور گفت: با توجه به فعالیت های گسترده دولت تدبیر و امید در حوزه های سیاسی و اقتصادی، فضای نشاط سیاسی و اجتماعی و آرامش و امنیت در جامعه احیا شده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با بزرگداشت 13 آبان روز مبارزه با استكبار و روز دانش آموز، با تبیین فعالیت های دولت تدبیر و امید در 3 سال اخیر گفت: یكی از مهمترین ویژگی هایی كه همواره باید در یك كشور وجود داشته باشد، نظم و امنیت است وایران از لحاظ امینت بهترین وضعیت را در این زمان تجربه می كند.
وی ادامه داد: با وجود تمام ناامنی هایی كه در خارج ازایران وجود دارد با اقدامات به موقعی كه مسئولان نظامی، امنیتی، انتظامی و قضایی كشور انجام دادند، امنیت ایران حفظ شده و مشكلی در حوزه های امنیتی كشور وجود ندارد.
مقیمی درباره مسائل سیاسی با تشریح فعالیت های دولت تدبیر و امید در بخش سیاست داخلی اظهار كرد: دولت یازدهم از شروع به كار تمام تلاش خود را به كار گرفت تا فعالان سیاسی و اجتماعی بتوانند در چهارچوب قوانین و مقررات و ضوابط فعالیت‌ و مردم نیز حرف‌های خود را بدون لكنت بیان كنند.
قائم مقام وزیر كشور تصریح كرد: نشاط سیاسی و اجتماعی و آرامش كشور نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم و در این خصوص نقش شوراهای تامین در استان ها و شهرستان ها تعیین كننده است.
مقیمی در ادامه گفت: در حوزه سیاست خارجی هدف گذاری دولت بر سیاست تنش‌زدایی بوده و با وجود كارشكنی های آمریكا و عربستان در سطح منطقه موفقیت های خوبی كسب شده است.
وی در خصوص مذاكرات هسته ای نیز یادآور شد: تیم مذاكره كننده مقابل ایران با وجود كارشكنی های متعدد نتوانست تیم كار كشته ایران را كه زیر نظر وزارت امور خارجه بود مغلوب كند و مذاكرات جمله به جمله و متن به متن ، با داخل كشور هماهنگ می شد.
قائم مقام وزیر كشور خاطرنشان كرد: یكی از ایرادهایی كه به دولت می‌گیرند این است كه دولت تمام وقت خود را به برجام اختصاص داده و از مسائل داخلی غفلت كرده در حالی كه فقط بخشی از دولت یعنی وزارت امور خارجه و سازمان انرژی هسته ای درگیر این كار بوده و با جدیت زیاد، مذاكرات را دنبال می كردند.
مقیمی با بیان اینكه مذاكرات فقط لبخند و حرف نبود بلكه ساعت ها مذاكره فشرده و تصمیمات سخت در آن بوده، ادامه داد: در كنار تیم مذاكره كننده تیم های اقتصادی ،آموزشی، سلامت و دفاعی دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی داشته اند كه نتایج آن قابل مشاهده است.
معاون سیاسی وزیر كشور گفت: دولت یازدهم در شرایطی وارد عرصه فعالیت شد كه نرخ تورم كشور 43 درصد، نرخ رشد اقتصادی منفی 6 دهم درصد و ركود بالا بر كشور حاكم بود كه با تلاش های تیم های مختلف دولت تورم به 7 درصد، رشد اقتصادی مثبت شده و به چهار درصد رسید وبخش عمده ای از بدهی های دولت از جمله مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان پرداخت شده ضمن آنكه قرار است برای عبور از ركود برای 7هزار و 500واحد تامین مالی صورت گیرد.
قائم مقام وزیر كشور خودكفایی در تولید گندم، تحولات بخش سلامت از جمله كاهش بیش از 60 درصدی هزینه های بیمارستانی برای بیماران، افزایش 2.5 برابری فروش نفت و دریافت هزینه آن با دلار به جای روپیه و نیز مثبت شدن تراز تجاری كشور را از دستاوردهای قابل توجه دولت تدبیر و امید برشمرد.
مقیمی احیاء سازمان مدیریت را در انسداد پرداخت حقوق های غیرمتعارف كه عمدتا غیردولتی بوده و كوچك سازی دولت موثر ارزیابی كرد و ادامه داد: دولت از استان ها انتظار دارد در تمام مسائل بویژه اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری انجام دهد تا به اهدافی كه در كشور و بویژه سند چشم‌انداز در نظر گرفته شده، دست پیدا كنیم.
وی گفت: با توجه به تفویض 100 اختیار وزیران به مدیران كل استان ها در حمایت از كارآفرینان، كارها باید سرعت گرفته و سیاست های اقتصاد مقاومتی كه دولت با تمام قوا در آن وارد شده به خوبی در كشور اجرا شود تا مطالبات مردمی كه به صورت كامل از دولت حمایت كرده اند پاسخ داده شود.
قائم مقام وزیر كشور در سفر یك روزه خود به استان یزد در نشست فعالان و تشكل های سیاسی این استان نیز شركت می كند.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشاردهنده: كاظم شاملو *
@irnayazdd
۰ نفر