۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82293027
T T
۰ نفر

150هزارخانواده نیازمند دركشور خانه ندارند

۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82293027
150هزارخانواده نیازمند دركشور خانه ندارند

كرج -ایرنا- مدیركل دفتر تامین مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد امام خمینی (ره) كشور گفت: بررسی های نشان می دهد از مجموع یك میلیون و 600 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح كشور 150 هزار خانواده فاقد مسكن و 350 هزار خانواده دارای مسكن نامناسب هستند .

به گزارش ایرنا از روابط عمومی كمیته امداد امام خمینی استان البرز، ابراهیم بازیان شامگاه چهارشنبه در نشست با مسئولان كمیته امداد البرز افزود: یكی از بهترین راه های كنترل سرعت و شدت فقر اعطای مسكن به نیازمندان است.
وی ادامه داد : مطابق یك تحقیق 88 درصد دارایی های ایرانیان در حوزه مسكن ، زمین و فضای كسب و كار است و این بدان معناست كه در ایران عمده ترین دغدغه اقتصادی مردم مسكن است.
بازیان با تاكید بر اینكه 30 الی 50 درصد سبد هزینه ای خانوارهای ایرانی را مسكن تشكیل می دهد ، تصریح كرد : رفع مشكل مسكن مددجویان تحت حمایت آثارمثبتی به ارمغان خواهد آورد كه البته این كارسخت و پر هزینه است و در حوزه برنامه و اجرا نیاز به راهبرد مشخص دارد.
وی همچنین با اشاره به سفرهای استانی و برگزاری جلسات با استانداران و مدیران كل بنیاد مسكن استانهای مختلف گفت: اگر مسئولان استان ها نسبت به اختصاص زمین به مددجویان تحت حمایت كمیته امداد اهتمام داشته باشند این نهاد آمادگی دارد به سرعت نسبت به تامین اعتبار و ساخت واحدهای مسكونی مددجویان اقدام كند.
وی اظهار كرد: خیرین و نیكوكاران می بایست در تامین مسكن محرومان به این نهاد مدد برسانند و امروزه فرا امدادی كردن امر مسكن نیازمندان یك ضرورت است.
این مسئول با اشاره به اینكه جذب كمك های خیرین نقطه عطف حل مشكلات
در بخش مسكن مددجویان است ، خاطرنشان كرد : سرعت ، سهولت و رضایت به عنوان سه عامل مهم در حوزه تعامل با خیرین مطرح می شود كه نیكوكاران با هر رقمی در این عرصه نقش آفرینی كنند كمیته امداد نیز به همان میزان وارد میدان خواهد شد .
وی با بیان اینكه بخش مهمی از جهت گیری ما به سمت مسكن روستایی است ، گفت : از مجموع 20 هزار واحد مسكونی روستایی تفاهم شده با سپاه در فاز اول پنج هزار و 500 واحد آن در هفت استان در حال احداث است كه تاكنون یك هزار واحد آنها آماده بهره برداری شده است.
مدیركل دفتر تامین مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد ابراز امیدواری كرد: مطابق هدف گذاری انجام شده طی سه سال آینده ، جشن خانه دار شدن همه مددجویان تحت حمایت كمیته امداد را بصورت جداگانه و در استان های مختلف برگزار شود.
نشست مدیران ستادی و اجرایی كمیته امداد استان البرز با حضور مدیركل دفتر تامین مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته امداد و با هدف ایجاد همسویی و فهم مشترك در فعالیت های حوزه مسكن و تسریع در امر خانه دار كردن مددجویان برگزار شد.
8029 / 6155خبرنگار: حكیمه كشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
۰ نفر