۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۱
کد خبر: 82294672
T T
۰ نفر
مدال طلای جام جهانی ساندا در دستان بانوی ووشوكار ایران

تهران - ایرنا - بانوی ووشوكار ایران صبح امروز ( شنبه) با غلبه بر حریفان خود به مدال طلای جام جهانی ساندا 2016 دست یافت.

به گزارش ایرنا، رقابت های جام جهانی ساندا از روز جمعه به میزبانی شهر «شین» كشور چین آغاز شده است و سه روز به طول می انجامد. ووشوكاران ایران كه سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان در اندونزی حضور داشتند، مجوز حضور در جام جهانی ساندا را دارند.
تیم ایران نیز با هفت سانداكار (چهار نفر در مردان و سه نفر در زنان) راهی این رویداد شده است.
هدایت سانداكاران مرد ایران در جام جهانی چین بر عهده «حسین اوجاقی» خواهد بود و «معصومه قدیری» نیز هدایت سانداكاران زن ایران را عهده دار است.
امروز (شنبه) و در رقابت های نوبت صبح، در وزن منهای 60 كیلوگرم ساندای بانوان «صدیقه دریایی» كه موفق شد در نخستین مبارزه خود برابر حریفی از هنگ كنگ به برتری دست یابد، برای كسب مدال طلا با «ترانگ تی نگوین» نایب قهرمان جهان از رقابت كرد.
دریایی در دو راند متوالی با ارائه مبارزه ای حساب شده به برتری دست یافت تا مدال طلا را از آن خود كند.
همچنین، در وزن منهای 70 كیلوگرم «مریم هاشمی» قهرمان جهان به مصاف «لاریا كیپولا» رقیب ایتالیایی خود رفت و مقتدرانه پیروز شد و جواز حضور در فینال را كسب كرد.
«امیر فضلی» نماینده وزن منهای 85 كیلوگرم ایران در نخستین دیدار خود با «ژاویر فوپا پوكام» از فرانسه روبرو شد و در دو راند متوالی به برتری دست یافت و به فینال رسید.
در رقابت های نوبت عصر امروز و در وزن منهای 65 كیلوگرم «شهربانو منصوریان» كه افتخارات زیادی را در سال های اخیر كسب كرده است با «كریستانا موروزوا» از روسیه روبرو می شود.
همچنین «حمید رضا قلی پور» قهرمان بلامنازع سال های اخیر جهان در وزن منهای 90 كیلوگرم با «ایلیا وارچینا» از بلاروس مبارزه دارد.
روز گذشته نیز «عرفان آهنگریان» و «محسن محمدسیفی» با غلبه بر حریفانی از تركیه به دیدار نهایی رسیدند.
دیدارهای فینال سایر اوزان، فردا (یكشنبه) برگزار خواهد شد.
ورزشی**3783** 1701
خبرنگار: امیر میرزاییان
۰ نفر