۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82295292
T T
۰ نفر

سرریزشدن فاضلاب شهری در رودخانه كرج

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82295292
سرریزشدن فاضلاب شهری در رودخانه كرج

كرج-ایرنا- به گفته برخی شهروندان سرریزشدن فاضلاب شهری كرج به داخل رودخانه این شهرستان در 2 روز گذشته سبب آلودگی زیست محیطی شده است.

به گزارش ایرنا، این مشكل زیست محیطی در نزدیكی جایگاه سوخت پل تاریخی شاه عباسی و در انتهای كوچه سرچشمه به وجود آمده كه تاكنون مقادیر زیادی فاضلاب روانه رودخانه كرج شده است.
بنا به گفته برخی شهروندان، این فاضلاب از شبكه فاضلاب شهركه توسط شركت آبفای استان البرز احداث شده سرریز شده و بوی تعفن آن محیط اطراف را دربرگرفته است.
یكی از شاهدان به خبرنگار ایرنا گفت: برای جلوگیری از ادامه این مشكل زیست محیطی موضوع را به آبفا اطلاع داده ایم اما تاكنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر این شبكه فاضلاب هیچ گونه سرریزی نداشته لیكن موقعیت مكانی آن به گونه ای است كه باید هرچه زودتر اقدامات لازم برای مهار آن به عمل آید.
وی افزود: نشان شركت آبفای استان البرز روی دریچه این فاضلاب مشهود است ونمی توان فرد یا دستگاه دیگری را به عنوان مقصر معرفی كرد.
علیرضا لرستانی رئیس روابط عمومی شركت آبفای استان البرز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سیستم فاضلاب منطقه اسلام آباد وبرغان كرج به دلیل شرایط خاص منطقه و جغرافیایی از طریق یك خط كلكتور اصلی شبكه جمع آوری فاضلاب در خیابان برغان به صورت مشترك توسط آبفا و شهرداری كرج اجرا شده است.
وی ادامه داد: این سیستم مركب از جمع آوری فاضلاب، روان آب ها و آب های سطحی است.
این مسئول خاطرنشان كرد: براساس مطالعاتی كه مهندسان مشاور انجام داده اند این خط به گونه ای است كه در مواقع بارندگی به رودخانه سرریز می شود كه البته این میزان سرریز در اختلاط با آب های سطحی مشكلی را برای آب رودخانه كرج ایجاد نمی كند.
لرستانی گفت: آبی كه ازشبكه فاضلاب به داخل رودخانه كرج سرریز شده است به علت گرفتگی شبكه بوده كه اجتناب ناپذیر است و دراین حادثه آب سطحی افزایش پیدا كرده وسرریز شده است .
وی افزود: ظهر امروز با اقدامات فنی مشكل برطرف شد.
7410/ 6155مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
۰ نفر