۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82297114
T T
۰ نفر
حمله موشكی ارتش یمن به محل تجمع نظامیان عربستانی در جیزان

تهران-ایرنا- یگان موشكی ارتش و كمیته های مردمی یمن در واكنش به تداوم حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، محل تجمع نظامیان عربستانی را در جیزان در جنوب این كشور هدف قرار داد.

شبكه خبری المسیره روز یكشنبه به نقل از یك منبع نظامی یمن گزارش داد كه یگان موشكی ارتش یمن محل تجمع نظامیان سعودی را در روستای شرقان در جیزان با موشك «فیلق» ساخت نیروهای یمنی، هدف قرار داد.
ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن روز گذشته نیز تصاویری از حملات موشكی ارتش یمن به مواضع نظامی عربستان در مناطق الموسم و الصامطه در جیزان منتشر كرد.
یك منبع نظامی دیگر نیز گزارش داد كه یگان های ارتش و كمیته های مردمی این كشور مانع پیشروی نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه الصلو در استان تعز شدند.
در جریان این عملیات، شماری از نظامیان سعودی كشته و زخمی شدند و تجهیزات نظامی آنها به دست ارتش یمن منهدم گردید.
هفته گذشته نیز نیروهای ارتش یمن مانع پیشروی نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی به سمت روستای الحصب در منطقه الصلو شده بودند.
در همین حال، منابع مطلع اعلام كردند كه درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش یمن با نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در جبهه میدی در استان لحج یمن رخ داد كه در جریان آن صالح الخیاطی یكی از فرماندهان ائتلاف كشته شد.
عملیات های ارتش یمن علیه مواضع ائتلاف سعودی در حالی صورت می گیرد كه عربستان همچنان به حملات خود به مناطق مسكونی و غیر نظامی یمن ادامه می دهد.
بحران یمن از فروردین 94 (مارس 2015) با حمله هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای بازگردن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت آغاز شد. این حمله جز ویرانی تاسیسات زیر بنایی و اماكن غیرنظامی در یمن نتیجه ای نداشته است.
برخی آمارها حاكی از آن است كه تاكنون دست كم 10 هزار نفر در جنگ یمن كشته شده اند. در نتیجه این جنگ، صدها هزار نفر دیگر آواره شده اند.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی**انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر