۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82297832
T T
۰ نفر
پیش بینی برداشت 103 هزار تن مركبات از باغ های گلستان

گرگان - ایرنا - معاون حوزه باغبانی سازمان جهاد كشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر 103 هزار تن مركبات از باغ های استان برداشت شود كه نسبت به سال زراعی قبل 20 درصد افزایش دارد.

محمد باقری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: 90 درصد از تولید مركبات گلستان، پرتقال است و بقیه به نارنگی و سایر میوه های این گروه اختصاص دارد.
وی افزود: افزون بر 60 درصد از تولید مركبات گلستان به صورت خودمصرفی بوده یا در صنایع تبدیلی استان، فرآوری می شود.
معاون حوزه باغبانی جهاد كشاورزی گلستان همچنین گفت: گلستان توان حمل مركبات تولیدی مازاد بر نیاز تا 40 هزار تن را به استان های متقاضی دارد.
باقری؛ قیمت كنونی هر كیلوگرم پرتقال را در میدان های تره بار گلستان، به طور میانگین 10 هزار ریال بیان كرد كه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ندارد.
به گزارش ایرنا، برداشت مركبات شامل نارنگی و پرتقال در گلستان از اوایل و میانه آبان آغاز و محصول تولیدی روانه بازار مصرف شده است.
باقری سطح زیركشت باغ های مركبات استان را 6 هزار و 500 هكتار اعلام كرد و افزود: حدود 500 هكتار در سال زراعی جاری به این ظرفیت افزوده شده است.
وی افزود: بیشترین سطح زیر كشت مركبات استان در شهرستان های بندرگز، كردكوی و گرگان و با توجه به شرایط مناسب آب وهوایی این مناطق قرار دارد.
در استان گلستان واقع در شمال كشور 32 هزارو 700 هكتار باغ مركبات، آلو، شلیل، هلو، زیتون، انار و برخی میوه های دیگر وجود دارد كه بیشترین سطح آن مربوط به زیتون است.
استان گلستان واقع در شمال ایران با جای دادن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا در خود، از قطب های مهم كشاورزی و باغی كشور به شمار می رود.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
۰ نفر