۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82298004
T T
۰ نفر
12 هزار و 500 تخت بيمارستاني به بيمارستانها اضافه شد

تهران - ايرنا - سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بعد از اجراي طرح تحول سلامت تاكنون 12 هزار و 543 تخت بيمارستاني در بيمارستانهاي دولتي اضافه شده است و تا آخر دولت يازدهم تعداد تختهاي جديد به 23 هزار تخت مي رسد.

به گزارش خبرنگار سلامت ايرنا، ايرج حريرچي روز دوشنبه در نشست خبري كه در محل غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها برگزار شد، افزود: دستاوردهاي طرح تحول سلامت بسيار زياد است، با اجراي اين طرح 72 درصد كل بستري هاي كشور تحت پوشش حمايت مالي قرار گرفته است و دريافتي هاي غير قانوني حذف شده است.
قائم مقام وزير بهداشت گفت: سرعت و ميزان پروژه هاي عمراني در وزارت بهداشت با گذشته قابل مقايسه نيست و هيچ استاني وجود ندارد كه در آن طرح هاي ساخت و ساز يا اصلاح بيمارستان وجود نداشته باشد در حالي كه در گذشته براي اصلاح ١٠٠ مترمربع در يك بيمارستان سالها معطل مي شديم.
وي گفت: بعد از طرح تحول سلامت، از كاهش پزشكان در روستاها جلوگيري شده است، اقدامات زيادي براي توزيع پزشكان متخصص در مناطق محروم انجام شده است و اكنون پنج هزار و 799 پزشك در ٣٨٨ بيمارستان مناطق محروم مستقر هستند و در ٤١٢ بيمارستان بزرگ نيز ٧٢٠٠ پزشك در ١٩ تخصص در طرح مقيمي حضور دارند و در مجموع در ٥٧٧ بيمارستان دولتي تعداد متخصصان به 16 هزار و 852 نفر رسيده است.
حريرچي افزود: آرزوي همه كساني كه در حوزه بهداشت و درمان نظر مي دهند اين است كه بتوانيم پوشش را گسترده كنيم و اكنون وزارت بهداشت تنها وزارتخانه اي است كه در حاشيه شهرها حضور دارد و خدمت رساني مي كند.
سخنگوي وزارت بهداشت گفت: همزمان با افزايش خدمات بستري و كاهش هزينه هاي آن، خدمات سرپايي نيز مورد توجه قرار گرفته است و اكنون تعداد ٦٥٨ كلينيك و درمانگاه دولتي را اداره مي كنيم و ٢٥٠ كلينيك ويژه جديد نيز در حال ساخت است و تا پايان امسال به بهره برداري مي رسند.
وي افزود: در مورد فاصله پرداخت بين پزشك و پرستار با استفاده از روش جديد پرداخت فاصله بين دريافتي پزشك و پرستار نسبت به گذشته كاهش يافته است و رقم خالص دريافتي پرستاران و پيراپزشكان نسبت به گذشته به طرز معناداري افزايش يافته است.
حريرچي گفت: يكي از مشكلات اين است كه به دليل تاخير پرداخت بيمه ها شرمنده پرستاران و پزشكان هستيم و در زمينه كارانه و بدهي دارويي تاخير داريم.
سخنگوي وزارت بهداشت درباره آخرين وضعيت مجروحان حادثه سامرا نيز گفت: براي رسيدگي به وضعيت اين مجروحان آمادگي وزارت بهداشت را براي ارسال سه هواپيما به عراق براي انتقال مجروحان اعلام كرد و ساعت 1 و 30 دقيقه ديشب، اين مجروحان به ايران بازگشتند و تا ساعت 3 و 30 دقيقه در بيمارستانهاي تهران بستري شدند و روند درمان آنها پيگيري مي شود.
وي درباره بحث تجميع بيمه ها نيز گفت: برخي بحث هايي كه در اين زمينه مطرح مي شود، انحرافي است، گلايه ما اين است كه برخي هزينه هايي كه بيمه ها انجام مي دهند درست نيست زيرا اعلام شده است كه برخي ارقام اخذ شده از بيمه شدگان براي سلامت در جاهاي ديگري غير از سلامت هزينه شده است. نظر ما اين است كه بايد وزارت بهداشت نظارتي بر اين مبالغ داشته باشد تا اولا در بخش درمان بيمه شدگان هزينه شود و دوم اينكه به درستي هزينه شود.
حريرچي افزود: موضوع اصلي مشكلات در پرداختي ها به بيمه ها باز مي گردد، زيرا طبق قانون برنامه پنجم، بيمه ها موظف شده اند ٦٠ درصد صورت حساب بيمارستان را در همان روز نقدي پرداخت كنند و بقيه را طي سه ماه تسويه كنند.
ادامه دارد..
اجتمام(3)**3063 **1569
خبرنگار: افشين شاعري * انتشار: علي حبيبي