۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۷:۰۷
کد خبر: 82300620
T T
۰ نفر
مالزی اصلی ترین قطب تبانی مسابقات در جنوب شرق آسیا

كوالالامپور – ایرنا – سنگاپور با سركوب باندهای تبانی مسابقات در این كشور و مقابله جدی با آنها باعث شد اكنون مالزی به عنوان اصلی ترین قطب تبانی مسابقات در منطقه جنوب شرق آسیا معرفی شود، هر چند پلیس مالزی معتقد است سندی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، 'كریس ایتون' رئیس پیشین امنیت فدراسیون جهانی فوتبال و مشاور مستقل این صنعت روز سه شنبه در نشستی در سنگاپور، گفت: مالزی مركز تبانی مسابقات فوتبال در جنوب شرق آسیا است.
وی گفت كه سنگاپور موفق شده است برخی باندهای تبانی مسابقات را سركوب كند، اما همچنان مواردی باقی مانده اند كه در همكاری نزدیك با باندهای مالزی به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی در یك نشست مقابله با تبانی مسابقات كه توسط نظام نظارت بر قرعه كشی جهانی (جی.ال.ام.اس) در سنگاپور برگزار شد، مدعی شد مالزی اصلی ترین قطب تبانی مسابقات در جنوب شرق آسیا است.
نظام نظارت بر قرعه كشی جهانی از سال گذشته با 27 نهاد قرعه كشی به منظور نظارت بر تبانی مسابقات در جهان فعالیت خود را آغاز كرده است.
سنگاپور از چند سال پیش نسبت به مقابله با باندهای تبانی مسابقات فوتبال در این كشور اقدام كرده و در این فعالیت ها توانسته است 'دان تان' تاجر سنگاپوری را به اتهام این قبیل فعالیت ها بازداشت كند.
'رونالد نوبل' رئیس پیشین پلیس بین الملل (اینترپل) یك باند سنگاپوری كه توسط 'دان تان' رهبری می شود را بزرگ ترین و خطرناك ترین سندیكای تبانی مسابقات معرفی كرد كه در همه دنیا فعالیت می كرد.
'كریستین كلاب' مدیر یك مركز مشاوره بازی ها در پاریس نیز در نشست سنگاپور عنوان كرد كه شرط بندی های غیرقانونی در دنیا یك صنعت بیش از 553 میلیارد دلاری است.
اما 'خالد ابوبكر' بازرس كل پلیس مالزی روز چهارشنبه گزارش ها در مورد این كه این كشور از سنگاپور در زمینه تبانی در بازی های فوتبال در جنوب شرق آسیا پیشی گرفته است را كرد.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وی گفت كه مالزی تاكنون گزارشی در این مورد از فیفا یا منابع دیگر دریافت نكرده است.
وی در بیانیه ای تصریح كرد: ما اقدامات زیادی برای حفظ از ورزش انجام داده و همچنان به انجام این كار اقدام می كنیم.
یك ملی پوش سابق فوتبال مالزی سال گذشته به اتهام تبانی در مسابقات فوتبال به دو سال زندان محكوم شد.
مالزی حدود دوسال پیش نیز پنج بازیكن و سه مقام را به جرم تبانی در لیگ داخلی، مادام العمر از فعالیت محروم كرد.
اتحادیه فوتبال مالزی سال 2012 میلادی نیز 18 بازیكن جوان را محروم و یك مربی را به علت تبانی، مادام العمر از فعالیت منع كرد. در سال 1994 میلادی نیز 21 بازیكن و مربی مالزیایی اخراج شدند، 58 بازیكن محروم شدند و 126 بازیكن مورد بازجویی قرار گرفتند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی