۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82305019
T T
۰ نفر
مسعود رايگان: آگاهي بخشي يكي از وظايف هنرمندان است

تهران- ايرنا- كارگردان نمايش «دو مرد در يك اتاق» با اشاره به اينكه آگاهي بخشي از وظايف هنرمندان است، گفت: ايدز از جمله موضوعات مهمي است كه درباره آن بايد آگاهي داده شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، مسعود رايگان كه نمايش «دو مرد در يك اتاق» با موضوع ايدز را در شهرهاي مختلف كشور به صحنه برده، افزود: اجراي نمايشي با موضوع ايدز وظيفه ملي به حساب مي آيد. اين نمايش به 13 زبان ترجمه شده و ما چهاردهمين زباني هستيم كه آن را ترجمه و اجرا كرديم و با اجراي آن در شهرهاي مختلف مي‌خواهيم دانايي و آگاهي را انتشار دهيم.
كارگردان نمايش «دو مرد در يك اتاق»، اضافه كرد: حتي اگر براي ديدن اين نمايش يك نفر هم مي آمد بازهم راضي بودم زيرا به انتشار فرهنگ شفاهي اعتقاد دارم و مي‌دانم همين يك نفر مي تواند از راه شفاهي پيام اصلي ما را حداقل به 20 نفر ديگر منتقل كند.
رايگان ادامه داد: متاسفانه چراغ تئاتر سپاهان در اصفهان خاموش است و اين درحالي ست كه اين شهر فرهيخته اي بنام «ارحام صدر» را داشته است و همچنين «نصرت الله وحدت» كه اين روزها هيچ فردي در مورد او صحبت نمي كند و همين امر موجب گوشه گيري او شده است.
وي با بيان اينكه طبق آمار، ايران جوان ترين كشور دنيا است، گفت: شما جوانان كشور براي من، گروهم و همچنين براي حاكميت مهم هستيد و سلامتي تان هم براي ما بسيار مهم تر است.
رايگان يادآور شد: يك كشور با يك نسل جوان، جستجوگر و كنجكاو مي تواند بر خود ببالد و نيازي به جوانان معتاد ندارد. ما اين نمايش كه درباره بيماري ايدز است را در شهرهاي مختلف كشور به اجرا مي بريم به دليل اينكه مي‌خواهيم همه كشور نسبت به اين بيماري و راه هاي مقابله با آن و همچنين آموزش درباره آن آشنا شوند.
در ادامه مرجان مشكوتي كارشناس ايدز مركز معاونت بهداشت دانشگاه اصفهان نيز گفت: ايدز مساله بسيار مهمي و مخصوصا در خانم ها است و يكي از راه هاي مهم آموزشي آن هنر است.
وي ادامه داد: ترس از ايدز در همه آدم ها وجود دارد و همانطور كه ملاحظه كرديد در اين نمايش به خوبي راه مقابله با ترس از اين بيماري را نشان داد و همچنين مشكلاتي كه در خانواده براي افراد مبتلا بوجود مي آيد.
مشكوتي با بيان اينكه ايدز بيماري عفوني قابل كنترل مانند ديابت است، گفت: اجراي اين نوع نمايش ها مي تواند تاثير بسيار زيادي بر روي افراد جامعه براي بالا بردن سطح آگاهي آنها داشته باشد.
نمايش «دو مرد در يك اتاق» به همت موسسه آواي هنر سلامت و معاونت اجتماعي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و به كارگرداني مسعود رايگان و بازي در دو سانس در سالن شريعتي داشنگاه علوم پزشكي اصفهان (ره) روي صحنه رفت.
فراهنگ**9246**1027**خبرنگار: عليرضا مرادي** انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني