۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82305857
T T
۰ نفر
دستگیری سارقان روغن های صنعتی/ مالباختگان به پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند

تهران - ایرنا- مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شگرد دو سارق سابقه دار در مسموم كردن رانندگان كامیون و سرقت محموله روغن های صنعتی، از دستگیری این دو متهم خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، چهارم مرداد سال جاری راننده یك دستگاه تریلر با مراجعه به كلانتری 175 باقرشهر اعلام كرد كه در 23 تیرماه از پالایشگاه نفت در جاده باقرشهر اقدام به بارگیری محموله روغن صنعتی به مقصد خرم آباد كردم اما در میانه راه و پس از بیهوش شدن توسط شخصی كه فكر می كردم همكار (راننده كامیون ) است، خودرو یدك كش و محموله روغن صنعتی آن سرقت شد.
با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف محموله و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی و انقلاب كهریزك، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
راننده تریلر پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: آن روز پس از بارگیری و خروج از انبار پالایشگاه قصد بستن چادر خودرو را داشتم كه در این زمان، فردی ناشناس نزدیك و مدعی شد برادرش در شهرستان تصادف كرده و به این بهانه خواست تا قسمتی از مسیر با من همراه شود.
وی با بیان اینكه این شخص با ارائه مدارك شناسایی و ارائه گواهینامه مدعی شد كه راننده خودرو سنگین و به نوعی همكارم است، افزود: با صحبت وی قانع شدم و پس از بستن چادر ماشین شروع به حركت كردیم، پس از رسیدن به منطقه كهریزك به قصد تهیه آب یخ از ماشین پیاده شده و به یك مغازه در حاشیه جاده مراجعه كردم كه این شخص نیز همراه من از تریلر پیاده و پس از دقایقی با چند عدد نوشیدنی رانی به كامیون بازگشت؛ پس از رسیدن به قم و زمانیكه قصد بررسی لاستیك ها را داشتم، وی پیشنهاد كرد تا كمی او پشت فرمان بنشیند تا من هم قدری استراحت كنم.
شاكی ادامه داد: در زمان استراحت كمی از آب میوه ای كه وی خریده بود نوشیدم و پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشده و زمانی كه چشم باز كردم مشخص شد كه چند روز است تحت مراقبت پزشكی در بیمارستان بوئین زهرا هستم.
براساس این گزارش صحت اظهارات راننده تریلر با بررسی تصاویربدست آمده از دوربین های مداربسته پالایشگاه نفت محرز شد و پس از انجام اقدامات چهره نگاری و بهره گیری از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار، «مجتبی . ن» (متولد 1355) شناسایی و مشخص شد كه وی در فروردین سال جاری با گرفتن مرخصی از زندان خارج و سپس متواری شده است.
بررسی سوابق «مجتبی» حكایت از آن داشت كه وی تاكنون 9 بار به اتهام ارتكاب جرایم مختلف از جمله قاچاق، مشاركت در قتل عمـد و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در سال 1391 به اتهام مشاركت در قتل عمـد، دستگیر و در ازای پرداخت دیه موفق به جلب رضایت از خانواده مقتول شده بود.
برابر اطلاعات بدست آمده از پرونده قتل عمـد این متهم، مجتبی در یك فقره قاچاق محموله سیگار همراه تعداد دیگری از همدستانش اقدام به ارتكاب جنایت و قتل راننده یك كامیون در شهرستان هشترود كرده و جسد راننده كامیون را سوزانده بودند.

*دستگیری دو متهم پرونده
براساس این گزارش با شناسایی دقیق تصویر مجتبی توسط راننده تریلر و با اخذ نیابت قضائی، ماموران به مخفیگاه وی در شمال غرب كشور اعزام و متهم در هفتم آبان ماه دستگیر شد.
مجتبی پس از دستگیری صراحتا به سرقت محموله روغن های صنعتی از تهران و همچنین چندین فقره سرقت مشابه در شهرستان های سمنان، سبزوار و شاهرود اعتراف و عنوان داشت كه تمامی سرقت های خود را بهمراه یكی از دوستانش بنام «فریدون . ح» ( 34 ساله ) كه در زندان با یكدیگر آشنا شده بودند ، انجام داده است.
مجتبی در خصوص نحوه مشاركت فریدون در ارتكاب سرقت های محموله روغن های صنعتی گفت: پس از آنكه موفق می شدم تا به بهانه همكار بودن اعتماد رانندگان خودروهای یدك كش را بدست آورده و همراه آنها شوم، فریدون نیز با یك دستگاه خودرو سواری ما را تعقیب می كرد تا سرانجام راننده در مكانی توقف كند و در آنجا بود كه وی نوشیدنی های مسموم را به من تحویل می داد و من نیز رانندگان را مسموم می كردم.
براساس این گزارش با اعترافات صریح مجتبی در خصوص مشاركت فریدون در ارتكاب تمامی سرقت ها، مخفیگاهش در تهران شناسایی، وی دستگیر و در نهایت تمامی اعترافات مجتبی را تأیید كرد.
سرهنگ كارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینكه متهمان پس از سرقت محموله های روغن های صنعتی خودروهای یدك كش را در بیابان های بوئین زهرا رها كرده و متواری می شدند، گفت: در این راستا چندین دستگاه تریلر مسروقه رها شده در شهرستان بوئین زهرا شناسایی و در ادامه نیز سایر رانندگان این خودروهای سنگین كه دقیقا به همین شیوه و شگرد و توسط متهمان مورد سرقت محموله قرار گرفته بودند، شناسایی و برای پیگیری شكایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كردند.
وی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی دیگر جرایم ارتكابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام قضایی صادر شد و براین اساس از كلیه شكات و مالباختگان بویژه رانندگان خودروهای سنگین كه بدین شیوه و شگرد مورد سرقت كامیون و یا سرقت محموله بویژه محموله روغن های صنعتی قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شكایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه كنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343//1625
۰ نفر