۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82306060
T T
۰ نفر
سالانه 10 ميليون معلول به جمعيت جهان افزوده مي شود

تهران - ايرنا - سرپرست معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جمعيت هلال احمر با اعلام اين كه حدود 15 درصد جمعيت جهان از نوعي معلوليت رنج مي برند گفت: سالانه 10 ميليون نفر به جمعيت معلولان حهان افزوده مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا دكتر حسن صفاريه روز يكشنبه در نشست مشورتي نقش معلوليت در برنامه هاي هلال احمر با همكاري كميته بين المللي صليب سرخ كه صبح امروز در معاونت بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر برگزار شد، گفت: در همه جوامع توسعه يافته معلولان و معلوليت از جايگاه ممتازي برخوردارند.
وي با بيان اين كه 15 درصد جمعيت جهان به نوعي از معلوليت رنج مي برند،گفت : سالانه 10 ميليون نفر به اين جمعيت اضافه مي شود.
وي با بيان اينكه 100 تا 110 ميليون نفر در جهان از معلوليت شديد رنج مي برند، گفت: بيشتر اين افراد جايگاه خاصي در برنامه هاي ملي توسعه كشورها نداشته و از خدمات عمومي محروم هستند .
صفاريه افزود : بر اين مبنا دولت ها و نهادهاي مردمي بايد براي بهبود زندگي اين افراد تلاش بيشتري نشان دهند.
وي با اشاره به اينكه جوامع با حوادث طبيعي و ساخته دست بشر رو به رو هستند، گفت: در اين شرايط آمار معلوليت جوامع در حال افزايش است.
صفاريه با تاكيد بر اين كه بسيج نيروهاي همبستگي و يكپارچگي در نهضت مي تواند ما را در ياري رساندن به افراد داراي معلوليت كمك كند، گفت : كميته بين المللي و جمعيت هاي ملي در كمك به افراد معلول داراي دغدغه مشترك هستند.
به گفته اين مسوول معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هلال احمر، استراتژي پيشنهادي شمول معلوليت در برنامه نهضت در مجمع عمومي نهضت در سال 2015 به تصويب اعضا رسيده است.
وي در ادامه يادآور شد: اين مهم موجب شده كه جمعيت هلال احمر ايران آمادگي خود را براي كمك به افراد معلول اعلام كند.
صفاريه گفت: هلال احمر ايران به عنوان معين دولت تلاش دارد با همكاري ساير نهاد ها و سازمان ها براساس استراتژي هاي تعيين شده وارد عمل شده و برنامه ريزي كنيم.
اجتمام ** 3377** 1569** خبرنگار : سمانه زين العابدين *انتشار: علي حبيبي
۰ نفر