۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82306229
T T
۰ نفر

نمایش «توهم» 24 آبان میزبان هنرمندان

۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82306229
نمایش «توهم» 24 آبان میزبان هنرمندان

تهران - ایرنا - نمایش «توهم» به كارگردانی فریبا شاهسون دوشنبه 24 آبان ماه این بار در سانس ویژه به میزبانی هنرمندان به صحنه خواهد رفت.

فریبا شاهسون روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: نمایش «توهم» را با كارگردانی مشترك خسرو بامداد در پلاتو اجرا تئاتر شهر ویژه هنرمندان به صحنه می بریم.
وی با اشاره به بخش های مختلف نمایش تئاتر 'توهم' اظهار داشت:‌ این نمایش پارادوكس عشق و نفرت است. دو احساس كاملاً متضاد كه هر زني در دوران زندگي خویش با آن مواجه مي شود.
شاهسون افزود: تصمیم داریم در انتهای این نمایش به تماشاگران بگوییم كه تحت هر شرایطي نباید امید را در زندگي فراموش كرد. چه موفقیتي پیش رو باشد و چه شكستي كه در انتظارش نیستیم.
این هنرمند آثار نمایشی درباره پروسه تولید این ‌نمایش توضیح داد: حرفه اصلي من بازیگري است. اما در رشته های سینما و تئاتر هم تحصیل كرده ام عاشق نوشتن هستم و كتاب هم چاپ كرده ام. از سال ٦٩ وارد كار تئاتر شدم.
شاهسون خاطرنشان: با حضور استاد خسرو خورشیدي به عنوان طراح صحنه اتفاقات بسیار خوبي از نظر مفهومي در نمایش ما افتاد، به شكلي كه در چند روز پایاني تمرین كه خودمان را براي اجراي جشنواره حاضر كرده بودیم تغییراتي در متن و شیوه اجرایی اعمال كردیم.
وی افزود: حضور ارزشمند خورشیدي و حمایت این هنرمند با اندیشه و متفكر را در این نمایش از خاطر نخواهیم برد.
شاهسون یاداور شد: این نمایش در جشنواره فجر سال ١٣٨٩ در خانه نمایش اداره تئاتر در بخش مهمان حضور داشت اما متاسفانه با بي مهري هاي فراواني مواجه شد.
نویسنده و كارگردان نمایش توهم خاطرنشان كرد: خلاصه داستان این نمایش این است: زني كه فقط ٥٠ دقیقه فرصت داره همسرش رو از مرگ نجات بده.
عوامل این نمایش، نویسنده و كارگردان خسرو بامداد، فریبا شاهسون، طراح صحنه خسرو خورشیدي، موسیقي امیر تیمور پورتراب، طراح صدا اسحاق خانزادي، طراح پوستر فرشاد منجزي، طراح گریم افسانه قلي زاده، طراح لباس الهام شعباني، طراح نور كیوان ضیاءپور ،دستیار كارگردان و صحنه نسیم رفیعی، عكاس بهار نیك پور، منشي صحنه نسیم رفیعي مشاور رسانه اي پیمان شیخي، پشتیباني فضاي مجازي درسا علاالدین، دستیار نور نوا یوسف زاده و بازیگر و تهیه كننده فریبا شاهسون هستند.
شاهسون در ادامه ضمن تشكر و قدردانی از علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت های وی از هنرمندان عرصه تئاتر، گفت: برای من و عوامل این نمایش افتخاری بزرگ بود كه وی برای تماشای این نمایش به تئاتر شهر بیایند.

** صالحی امیری چهره ای فرهنگی و كارآمد است
وی ضمن قدردانی از همه مسئولان به ویژه شخص سید رضا صالحی امیری به عنوان وزیر جدید ارشاد، ایشان را یك چهره فرهنگی و حامی اصحاب فرهنگ و هنر دانست و ابراز امیدواری كرد با آمدن ایشان گام های بلندی در مسیر اعتلای نظام و حوزه فرهنگ و هنر برداشته شود.
این كارگردان و هنرمند عرصه تئاتر كشور به حضور مسئولان مختلف كشور برای تماشای نمایش های تئاتر اشاره كرد و گفت: حضور مسئولان در هر رده و مسندی باعث قوت قلب و مضاعف شدن روحیه هنرمندان خواهد شد.
این نمایش همه روز ساعت 18 در مجموعه تئاتر شهر، سالن پلاتو به صورت عمومی اجرا دارد و پذیرای علاقه مندان و دوستداران هنر نمایشی تئاتر است.
فراهنگ**1355**1027**خبرنگار: علی اكبر قزوینیان** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی
۰ نفر